پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۵۹۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
پایگاه خبری رصد روز در گزارشی انتقادی مدعی شده است که از ۲۳ شرکت فرعی بانک آینده ۱۶ شرکت در زمینه مسکن و ساختمان فعالیت می‌کنند! سوال اینجاست که با فرض صحت این گزارش، می‌توانیم بپذیریم که بانک مرکزی از این رویه بی اطلاع باشد؟ آیا این گونه فعالیت طبق استاندارد‌های بانک مرکزی تخلف محسوب نمی‌شود؟ منتظر توضیحات بانک آینده هستیم. هرچند روابط عمومی این بانک، تمایلی به پاسخگویی و شفاف سازی از در خصوص سوالات رسانه‌ای ما نشان نداده است.
شعار سال: بررسی‌ها نشان میدهد که از مجموع ۲۳ شرکت فرعی بانک آینده ۱۶ شرکت در زمینه مسکن و ساختمان فعالیت می‌کنند که این موضوع شائبه‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

موضوع بنگاهداری بانک‌ها هنوز آثار و تبعاتش بر پیکره اقتصادی کشور وجود دارد و در همین شرایط باید به معضل ملک و ساختمان داری برخی از بانک‌ها توجه شود. در سنوات گذشته بار‌ها شاهد درج رقم‌های قابل توجه در صورت‌های مالی برخی بانک‌ها در جهت سرمایه گذاری در املاک بوده ایم و همیشه هم توجیهات غیرقابل قبولی برای آن ارائه شده مانند اینکه این هزینه‌ها برای گرفتن ساختمان اداری، تغییر کاربری یک ساختمان، راه اندازی شعبه جدید و مواردی از دست بوده که دلائل برای نپذیرفتن آن‌ها بسیار زیاد است. اما در موضوع جدید بررسی‌ها نشان میدهد که در بانک آینده شاهد اتفاقاتی هستیم که می‌تواند بدعت بسیار بدی را در نظام بانکی کشور برجا بگذارد.

در این باره باید پرسید این حجم از شرکت‌های فعال در زمینه مسکن و ساختمان چه کمکی به یک بانک در جهت توسعه فعالیت‌های بانکداری میکند و آیا چنین موضوع نظام بانکی کشور را با بدعتی جدید در زمینه همکاری با برخی از شرکت‌ها روبرو نمیکند؟ موضوع مهمتر اینکه چنین شرکت‌هایی اصولاً چه کمکی به یک بانک می‌کنند؟
 
ادعای فعالیت ۱۶ شرکت فرعی بانک آینده در حوزه مسکن و ساختمان

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رصد روز، تاریخ انتشار: ۲۶شهریور۱۴۰۰، rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین