پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
پیرو انتشار خبر "نارضایتی گسترده مردم از کم فروشی در پمپ‌های بنزین "در تاریخ چهارم مهرماه ۱۴۰۰ در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، جوابیه‌ای بدین مضمون از طرف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منتشر شده که عینا منعکس می‌گردد. در پایان از دوستان عزیزمان در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ممنون می‌شویم بر علیه ما شکایت حقوقی به اتهام نشر اکاذیب کنند و از حقوق خود دفاع نمایند. در سال‌های پیش و بشکلی دوستانه حتی در خصوص فساد برخی از مدیران توضیحات حضوری هم داده شده بود و نتیجه را هم دیدید. حال مجددا دوستانه عرض می‌کنیم که این بار از طریق دفتر رئیس جمهور، دفتر وزارتی (دفتر آقای اوجی) و حتی وارد کردن نهاد‌های امنیتی بشکل خاص و فراگیر به این موضوع ورود خواهیم کرد و تا احقاق کامل حق مردم هم کوتاه نمی‌آئیم. راستی ظرفیت بانک خالی-خالی خودروی سراتو ۲۰۰۰ سایپایی چند لیتر است؟ در حضور مامور پلیس ۱۱۰ سه سراتو در فاصله ۱۰ دقیقه وارد یک پمپ شوند و هر سه اظهار کم فروشی نزد پلیس داشته باشند، تشویش اذهان عمومی حساب می‌شود یا نشر اکاذیب؟ گزارش صورت جلسه پلیس ۱۱۰ در دادگاه ارایه خواهد شد و همچنین برای آزمایش مجدد سامانه به اصطلاح کارآمدتان، شکایت به سامانه تسلیم خواهد شد و بشکل توامان از طریق نهاد‌های بالا دستی به موضوع ورود موثر صورت می‌گیرد.

شعار سال: در پاسخ به مطلب مندرج در سایت خبري شعار سال در تاریخ 4 مهرماه سال جاري با عنوان " نارضایتی گسترده مردم از کم فروشی در پمپ هاي بنزین "موارد زیر را به اطلاع هموطنان عزیز می رساند:

1 - مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده هاي نفتی09627 وظیفه پاسخگویی و ثبت و پیگیري شکایات مردمی در خصوص فعالیت ها و مجموعه اقدامات مربوط به این شرکت را برعهده دارد. علاوه بر پاسخگویی و اطلاع رسانی کارشناسان این مرکز به تماس گیرندگان ، شکایات تماس گیرندگان از جایگاه هاي عرضه سوخت نیز در این مرکز ثبت و با هدف رفع مشکل یا بهبود شرایط موجود به منطقه مربوطه ارجاع می شود.

2 - یکی از چالشی ترین موضوعات شکایت از جایگاه ها، موضوع کم فروشی سوخت است که در سال هاي گذشته حدود 18 درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است که تمامی این موارد در سیستم ثبت شده و به دقت تا حصول نتیجه بررسی و رسیدگی شده است که البته اسناد و اطلاعات آن نیز در شرکت موجود است؛ لازم به ذکر است از بین شکایات ثبت شده در سامانه پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره کم فروشی سوخت، تنها حدود 10 درصد پس از تکمیل فرایند بازرسی، تخلف محرز و در 90 درصد شکایات تخلفی از طرف جایگاه محرز نشده است که در این موارد دلیل کم فروشی،واگذاري فرایند سوخت گیري به کارگر جایگاه و عدم کنترل نمایشگر (که موجب اعلام مقدار سوختگیري بیش از مقدار واقع شده است)، استفاده کارگر از کارت هاي سوخت متفرقه متعدد(کارتی غیر از کارت مشتري یا کارت خرده فروشی جایگاه) یا اشتباه مشتري هنگام انتخاب نازل جهت پرداخت الکترونیکی بوده است. لذا در موارد محرز شده نیز تخلف از سوي برخی از پرسنل جایگاه بوده و تجهیزات جایگاه اعم از دیسپنسر یا همان توزیع کننده سوخت ، اجزا تشکیل دهنده دیسپنسر و پلمپ هاي مختلف درب، توتالایزر ، پیمانه گر و تنظیم کننده داراي مشکل نبوده اند و همگی این تجهیزات به منظور جلوگیري از تخلفات

، پلمپ بوده و امکان دسترسی براي مسوول جایگاه ، متصدي و اپراتور جایگاه وجود ندارد.

3 -همچنین لازم به ذکر است که در بیشتر گزارشات دریافتی مبنی بر کم فروشی سوخت، ملاك شاکی ظرفیت باك بوده است و همچنین ناآگاهی از نحوه کار نازل هاي سوخت و عوامل محیطی نظیر دما که باعث افزایش مصرف یا سوخت می شوند، نیز وجود دارد.

4 -متاسفانه سایت خبري مذکور بدون اطلاع از روند و پیچیدگی هاي تامین و توزیع سوخت در کشور و پروسه بازرسی و نظارت هاي سختگیرانه در این حوزه تلاش کرده است با عبارات و عکسی توهین آمیز،زنجیره توزیع سوخت در کشور را یک زنجیره ناسالم و غیرشفاف معرفی کند که مصداق بارز نشر اکاذیب بوده و حق پیگرد قانونی براي شرکت ملی پخش فرآورده هاي نفتی در این زمینه محفوظ است.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده هاي نفتی ایران

روند توزیع سوخت در جایگاه ها به دقت پایش می شود

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین