پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
وقتی بحث تولید ملی و حمایت از آن می‌شود، ایرانی‌ها بدلیل حس بالای عزت و استقلال طلبی خود، بشدت خوشحال شده و بدان افتخار می‌کنند. غافل از اینکه برخی از سو استفاده گر‌ها دقیقا منتظر چنین فرصتی برای منفعت طلبی و یا حتی ضربه زدن به کیان کشور هستند. کلیپ طنز مهران مدیری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
شعار سال: سو استفاده از نام تولید ملی می‌توان در دو حوزه اقتصادی و امنیتی اتفاق بیفتد. مونتاژ کارانی که با واردات قطعات قصد قرار دادن نام خود در لیست تولید ملی و استفاده نابجا از حمایت‌ها را دارند، از اولین‌های این گروه هستند. بعضی از آن‌ها کمتر توجهی به حجم تولید مورد نیاز کشور کرده و ظرفیت اسمی خود را با ظرفیت عملیاتی اشتباه گرفته و باعث برهم خوردن بازار عرضه- تقاضا و افزایش قیمت جنس مورد نظر می‌شوند.

گروهی دیگر اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که کیفیت محصول خارجی را نداشته و صرفا بشکل ظاهر تولید صورت گرفته و عملا نیاز مجدد به واردات مطرح می‌شود. گروه دیگر، کسانی هستند که با تبلیغات، جنس خارجی بازار را جمع نموده و بنام جنس درجه یک و دو به مردم غالب می‌کنند.

سو استفاده امنیتی داستان هم از آنجا شروع می‌شود که با کسب انحصار یا به اسم دور زدن تحریم‌ها و غیره، بستر را برای نوعی وابستگی به تولیداتی خاص فراهم ساخته و در نهایت در موقعیت‌هایی حساس با بهانه‌هایی واهی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و یا با شناخت چرخه انحصار، گرای امنیتی به دشمن می‌دهند.

ضمن احترام و تکریم تولید داخل و درک ضرورت‌های حمایتی از تولید کنندگان داخلی، باید مراقب کثافت کاری‌های برخی از سو استفاده کنندگان هم بود.
تعداد بازدید : 5
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین