پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
اقدامی که عوامل داخلی در برخی فدراسیون‌های ورزشی انجام داده‌اند و اسناد و مدارک تخلفات احتمالی را به نهاد‌های بین‌المللی ارسال می‌کردند، سراغ یک فدراسیون حاضر در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک آمده تا این فدراسیون در خطر برخورد انضباطی از کمیته بین‌المللی پارالمپیک و تعلیق قرار بگیرد.

شعار سال:اطلاعاتی از دو ورزشکار ایرانی به کمیته پارالمپیک ارسال شده که ممکن است باعث محرومیت و پس گرفتن مدال آنها شود.

اقدامی که عوامل داخلی در برخی فدراسیون‌های ورزشی انجام داده‌اند و اسناد و مدارک تخلفات احتمالی را به نهادهای بین‌المللی ارسال می‌کردند، سراغ یک فدراسیون حاضر در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک آمده تا این فدراسیون در خطر برخورد انضباطی از کمیته بین‌المللی پارالمپیک و تعلیق قرار بگیرد.
 
مهر در این خصوص گزارش داده است: شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از سوم تا چهاردهم شهریورماه به میزبانی توکیو برگزار شد و کاروان ورزش ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز در رده سیزدهم جدول رده بندی توزیع مدال‌ها قرار گرفت.
 
با گذشت بیش از یک ماه از پایان این رویداد، برخی عوامل داخلی اسناد و مدارکی مبنی بر تخلف دو ورزشکار شرکت کننده در این رویداد را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال و تاکید کرده‌اند که این دو ملی پوش و فدراسیون آنها واقعیت را بیان نکرده‌اند.
 
 این دو ورزشکار که از جمله مدال‌آوران طلای کاروان ورزش ایران بوده‌اند، از سوی این افراد مورد اتهام هستند که در مورد میزان معلولیت و مشکل جسمانی خود واقعیت را نگفته‌اند و با شرایطی متفاوت از دیگران در این رقابت حضور داشته‌اند و به مدال طلا رسیده‌اند.
 
پس از ارسال اسناد و مدارک توسط برخی عوامل داخلی، کمیته بین‌المللی پارالمپیک در نامه‌ای به همتایان ایرانی خود خواستار ارائه توضیحات در این مورد شده‌اند که پاسخی برای این درخواست آماده و ارسال شده است.
 
با این حال عواملی که اسناد و مدارک ابتدایی را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال کرده بودند برای بار دوم مدارکی را به این کمیته ارسال کرده‌اند که تایید می‌کند این دو ورزشکار شرایط جسمانی سالمی داشته‌اند و نباید در بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کردند.
 
هر چند کمیته بین‌المللی پارالمپیک هنوز واکنشی به این تخلف احتمالی و نحوه برخورد با دو ورزشکار به طور رسمی نداشته است اما پیگیری‌ها نشان داد در صورت قطعی شدن این تخلف فدراسیون مربوطه با خطر تعلیق مواجه خواهد شد و مدال طلای دو ورزشکار نیز از آنها گرفته می‌شود.
 
البته مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوط در تلاش هستند با ارائه اسناد و مدارک لازم، کمیته بین‌المللی پارالمپیک را قانع کنند که تخلفی در این مورد صورت نگرفته است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار:  18 مهر  1400، کدخبر: 631328، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین