پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
یک نماینده مجلس درباره روابط ایران و مصر می‌گوید: الان دو دولت برای بهبود و تقویت روابط آمادگی دارند. وجوه و مشترکات ما در منطقه هم بسیار زیاد است که خود می‌تواند عامل توسعه روابط و پرهیز از تنش باشد.

شعار سال:شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بهبود روابط میان ایران و مصر گفت: «واقعیت این است که ما و مصر روابط خصمانه نداریم که بخواهیم فاصله بگیریم؛ ولی طبیعی است که بخشی از روابط دیپلماتیک آرام نیست و تنش‌هایی وجود دارد. روابط ما با مصر هم در طول 50 60 سال گذشته شدت و ضعف داشته که این حکایت از آن دارد که ما هیچ وقت نخواستیم از یکدیگر فاصله گیریم. بنابراین الان دو دولت برای بهبود و تقویت روابط آمادگی دارند. وجوه و مشترکات ما در منطقه هم بسیار زیاد است که خود می‌تواند عامل توسعه روابط و پرهیز از تنش باشد. جمهوری اسلامی همیشه اعلام کرده است که آمادگی دارد با کشور‌هایی که تمایل دارند، ارتباط تجاری، فرهنگی و سیاسی برقرار کند. مصر هم از کشور‌هایی است که ما هیچگونه رابطه خصمانه با آن نداشته‌ایم ولی این رابطه ضعیف است و قابل قبول نیست. از مصر انتظار می‌رود که با جمهوری اسلامی رابطه بهتر و محکم‌تری داشته باشد.»
 
این نماینده مجلس درباره اینکه سرانجام حکم اعدام چند شهروند ایرانی، ابراز کرد: «در بعضی صحبت‌هایی که بین ایران و مصر بوده و مسائلی که باعث تنش در روابط دو کشور بوده اینها باید برداشته و حل شود. این موضوع هم فعلا در حد بحث است انشاالله نتیجه خواهد داشت.»
 
حیدری درباره اینکه در صورت بهبود ارتباط میان ایران و مصر آیا خیابان خالد اسلامبولی تغییر نام می‌دهدیا باز هم با موانعی رو به رو خواهد بود، گفت: « فعلا روی این موضوع صحبتی نشده است. هر زمان که این بحث در روابط جدید صحبت شود، قطع به یقین مذاکراتی صورت می‌گیرد.»


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب  ، تاریخ انتشار:  7 آبان1400، کدخبر: ، www.entekhab.ir،644908

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین