پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
شبکه العربیه عربستان سعودی به نقل از منابع خود گزارش داد که مصر و ایران بر سر تشکیل کمیته مشترک ایران و مصر که برای تجدید روابط و هماهنگی امنیتی بین کشور‌ها تلاش خواهد کرد به طور اصولی به توافق رسیده اند.

شعارسال: در این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشده و تاکنون هیچ یک از طرفین در این خصوص بیانیه رسمی صادر نکرده‌اند.

توافق ایران و مصر برای احیای روابط و ورود به فاز جزئیات

پیشتر، روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در سایه تحولات دیپلماتیک اخیر در خاورمیانه، اسرائیل پیش بینی می‌کند، روابط مصر و ایران به زودی از سرگرفته شود.

این روزنامه به نقل از «د نشنال» نوشت که احتمال می‌رود مصر و ایران روابط خود را ازسرگرفته و طی چند ماه سفیر تعیین کنند.

معاریو توضیح داد که مقامات مصری تاکید کرده اند که بر سر دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران توافق شده است و انتظار می‌رود این دیدار اواخر سال جاری برگزار شود.

ایران پیشتر تاکید کرده بود که به بهبود روابط با مصر اهتمام دارد.

روابط دیپلماتیک ایران و مصر سال ۱۹۷۹ با دادن حق پناهندگی قاهره به محمدرضا پهلوی شاه مخلوع ایران و امضای پیمان کمپ دیوید با اسرائیل قطع شد.

هیثم بن طارق، سلطان عمان که به عنوان میانجی بین ایران و مصر عمل می‌کرد، در ماه مه با فواصل کوتاهی به قاهره و تهران سفر کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 28خرداد1402، کدخبر: 3977497، donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین