پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
رییس هیات سوارکاری استان یزد گفت: سی‌امین دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل نژاد عرب از نوزدهم تا بیست و یکم آبان‌ماه جاری در رده سی (c) سازمان جهانی سوارکاری (ایکاهو) به میزبانی شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.
شعار سال: رییس هیات سوارکاری استان یزد گفت: سی‌امین دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل نژاد عرب از نوزدهم تا بیست و یکم آبان‌ماه جاری در رده سی (c) سازمان جهانی سوارکاری (ایکاهو) به میزبانی شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

 «سعید ابوطالبی» روز دوشنبه افزود: در این دوره از مسابقه سه داور بین‌المللی رده‌ای (a)، کار قضاوت این رخداد ورزشی را بر عهده دارند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را نمایش تولید و پرورش برتر اسب و عرضه در بازار تجارت این حیوان ذکر کرد که در مجموعه فرهنگی، ورزشی گردشگری بیک اشکذر برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره با شرکت اسب‌های خالص ایرانی و اسب‌های خون خارجی به میزبانی هیات سوارکاری اشکذر و همکاری هیات سوارکاری استان یزد برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۳۰ هزار نفری اشکذر در ۳۰ کیلومتر شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اسب اصیل عرب، کهن‌ترین گونه اسب و تنها نژاد کاملا خالص و اصیل اسب است.

جشنواره زیبایی اسب اصیل زیر نظر سازمان جهانی سوارکاری و طبق تقویم جهانی برگزار می‌شود تا برترین داوران دنیا به انتخاب زیباترین اسب‌های ایرانی بپردازند.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه «ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

بدین ترتیب یزد باستان یکی از معدود نقاطی در ایران بود که دیرینه‌ای چند هزار ساله در اهلی سازی، استفاده از اسب و سوارکاری دارد.

از سوی دیگر با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یکی از آثار خشتی جهان و لزوم توجه به حوزه‌های مختلف گردشگری می‌تواند زمینه خوب و تازه‌ای برای جان گرفتن این صنعت درآمدزا و فراموش شده اسب‌سواری و پرورش آن باشد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس این حیوان و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال یزد قرار دارد و در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت،۴۷ هیات ورزشی و ۴۰۰ هیات شهرستانی،۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۱۱ شهرستان هیات سوارکاری فعال است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۶۶۸۸۸، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین