پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
شنیده‌ها حکایت از تسویه حساب‌های قومی و طایفه‌ای دارد. ترانس برق روستا با اسلحه جنگی منهدم می‌شود و ترانس جدید را هم ۴۸ ساعت بعد از کار می‌اندازند. آب آشامیدنی روستا گویا با سم آلوده شده و ۱۴ نفر را راهی بیمارستان کرده است. شورای تامین استان چه اقدامی در این خصوص انجام داده؟ فرماندار خرم آباد چه می‌کند؟ منتظر دریافت توضیحات هستیم.
شعار سال: چند روزی است که روستای تکانه گله دار شهرستان خرم آباد بدلیل برخی درگیری‌های قومی، دچار ناامنی شده است. از قطع برق گرفته تا مسموم سازی مخزن آب روستا. سوال اینجاست که در جامعه قوم گرایی، چون لرستان، می‌توان به سادگی از کنار چنین درگیری‌هایی گذر نمود؟ آیا به پیامد‌های تکرار احتمالی آن در سایر مناطق استان، اندیشیده شده است؟ راهکار‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با بحران چیست؟
 
تعداد بازدید : 78

کامبیز نورخدایی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری خرم‌آباد ماجرای حادثه آلودگی آب روستای سرکانه عباس‌آباد (تکانه گله‌دار) از توابع خرم‌آباد را تشریح نموده و بیان داشته است که، دو خانواده از روستای مذکور طی چند ماه گذشته به‌دلیل اختلافات خانوادگی که پرونده آن‌ها در دادگستری در حال جریان است بار‌ها با هم درگیری داشته‌اند و طی روز‌های اخیر نیز طرفین دعوا و یا افرادی دیگر که قصد سوءاستفاده از این موضوع را دارند اقدام به تیراندازی به ترانس برق روستا کرده بودند. شب گذشته نیز افرادی ناشناس با استفاده از سموم مورد استفاده در کشاورزی اقدام به آلوده کردن آب شرب روستا کردند که بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه عوامل نیروی انتظامی، بسیج، فرمانداری و بخشدار مرکزی خرم‌آ‌باد و عوامل آبفا در محل حضور پیدا کردند.

مهدی بابایی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان مدعی است که به دلیل اختلافات شخصی و قومی، برخی از افراد معارض مواد مسموم کننده را به شبکه آب شرب روستای تکانه وارد کرده اند که پس از تماس با سامانه ۱۲۲، همکاران شرکت آب و فاضلاب به منطقه اعزام شدند و همزمان نیز شبکه آب شرب این روستا توسط مرکز کنترل کیفی و اتفاقات شهرستان خرم آباد قطع شد. به تبع این واقعه، آب آشامیدنی روستای تکانه توسط تانکر تامین می‌شود و تا برطرف شدن مواد مسموم کننده در خطوط انتقال، وصل نخواهد شد.
 
لزوم ورود شورای تامین لرستان به ماجرای روستای تکانه خرم آباد!

روستای تکانه بخش هولاندشت حدود ۳۰ کیلومتری خرم آباد دارای ۸۰ خانوار و ۴۰۰ نفر جمعیت است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین