پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل را می‌توان بعنوان یکی از مدیران خوب نظامی- امنیتی- تخصصی محسوب نمود. عقبه عملکردی او نیز نشان دهنده صحت این ادعا است. اما صحبت‌های اخیر سردار در خصوص رسانه‌ها، گویا شائبه ساز شده است. در کشوری که ضرورت جدی به تقویت حوزه‌های نظارتی وجود دارد و در شرایطی که آغازگری بنیان نهاده شده بر گام دوم انقلاب یک الزام است، چه سیستم و فرآیند کارآمدتری از فعالیت رسانه می‌توان سراغ داشت؟ محدود سازی رسانه‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید با تقویت آن‌ها (همچنین هدایت پذیر کردن شان به رعایت تحفظات و چارچوب ها) بنوعی باعث تقویت اتمسفر و فضای پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف کشور شد. سرمایه اجتماعی صدمه دیده نیاز به چنین فضایی دارد جناب سردار. امیدواریم حداقل درس‌های یادگرفته از بزرگانی، چون شما را خوب منتقل کرده باشیم و باعث دامن زدن به حاشیه‌ها نشویم.

شعار سال:سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (دوشنبه) در همایش پدافند غیر عامل و رسانه پایدار اظهار داشت: رسانه به راحتی از مرزها عبور می‌کند. بنابراین ابزارهایی که می‌توانند افکار عمومی را شکل بدهند از طریق رسانه شکل می‌گیرد. تحول رسانه در همه حوزه‌ها شکل گرفته است.
 
وی عنوان کرد: رسانه این قدرت را دارد که مردم یک کشور و افکار عمومی را ساماندهی کند. ابعاد دفاعی و امنیتی رسانه کاملاً جدی و اساسی است که آمریکایی‌ها نام آن را جنگ رسانه‌ای یا جنگ شبکه اجتماعی گذاشتند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: این نگاه به رسانه نشان می‌دهد ما نباید ساده‌اندیش باشیم و ابعاد دفاعی امنیتی رسانه حذف شود. ما امروز شاهد ترکیبی از رسانه سنتی و مدرن هستیم و همه کشورها در تلاش برای کنترل رسانه‌ها هستند.
 
جلالی تصریح کرد: فضای سایبری که در تمام حوزه‌ها فعال است باید کارکردهای خود را نیز حفظ کند. حوادث اخیر به ما نشان داد حاکمیت پلتفرم بر محتوا بسیار جدی است هرچند که این رابطه دو طرفه نیست و ما حتماً هم پلتفرم را می‌خواهیم هم محتوا. در زمینه محتوا باید بحث‌های جدی و دقیق و عمیق صورت گیرد.
 
وی بیان کرد: در دولت دوازدهم که از آن تحت عنوان دولت عبرت یاد می‌شود دچار ولنگاری در فضای مجازی شدیم و نظام رسانه‌ای کشور بهم خورد به شکلی که تبدیل مردم عادی به مردم شاکی و اعتراض کننده و عنصر شورشگر و معاند در فرایند قابل اتفاق افتادن است. این نفی استقلال ملی است که اجازه دهیم رسانه‌های بیگانه زیرساخت‌های خود را جا بیاندازند و دولت و رسانه ما هیچ دخالت و مداخله‌ای نداشته باشد و اجازه دهد مردم را به سخره و بازی بگیرند و به افکار عمومی توهین کنند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: رهبری چندین بار در رابطه با این موضوع تذکر دادند و باید آن را دنبال کنیم. هر نوع پلتفرم خارجی بدون توافق می‌آید از افکار عمومی و پهنای باند استفاده می‌کند و پهنای باند هم تشویقی داده می‌شود. درواقع خودمان اجازه می‌دهیم افکارمان دست دیگران باشد. اینکه رسانه‌های خارجی بتوانند فکر، ذهن و باور مردم را به نفع خود شکل بدهند و آنها را علیه منافع ملی بسیج کنند بسیار تهدیدآمیز است. اینجا ضرورت بازنگری وجود دارد.
 
جلالی خاطرنشان کرد: ما اسلحه را به دست دیگران دادیم تا هر کجا که علیه منافع ملی ما است و خواستند به ما حمله کنند. اینها خطاهای راهبردی دولت قبل بود که دولت جدید حتماً باید آن را اصلاح کند. ما باید از مردم خود در برابر تهاجم رسانه‌ای دشمنان دفاع کنیم و نگذاریم رسانه‌های معاند افکار عمومی مردم ما را مسموم کنند.
 
وی ادامه داد: چرا ما باید گول بازی پوپولیستی رسانه‌ای را بخوریم؟ عنصر استراتژی برای ما خیلی اهمیت دارد. اگر دشمنان ما از افکار عمومی و رسانه به عنوان سلاح علیه ما استفاده می‌کنند طبیعتاً ما هم باید رویکرد دفاعی داشته باشیم. همه دستگاه‌ها اعلام کرده بودند که در بحث سوخت ما مشکل امنیتی خواهیم داشت. در نهایت رها شدگی فضای مجازی بیشترین آسیب را به مردم وارد می‌کند.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  17 آبان1400، کدخبر: 120357، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین