پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
شهید حسن طهرانی مقدم در تمامی لحظاتِ عمر خود در حال جهاد و تلاش برای توسعه توان علمی کشور بودند و در این مسیر تلاش داشتند تا ماهواره‌بری سنگین برای قراردهی ماهواره‌های بزرگ در مدار‌های بالایی زمین توسعه دهند. ویدئو فوق که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود، تست موتور یکی از مراحل این ماهواره‌بر سنگین را نشان می‌دهد که در تیرماه ۱۳۸۹ انجام شده بود.
شعار سال: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور جهان با توان بومی پرتاب ماهواره به مدار زمین، خود را از حدود ده سال پیش (۱۳۸۹) با ماهواره بر سفیر به عنوان یک بازیگر جدید به جهانیان معرفی کرد. بعد از چند پرتاب موفق توسط ماهواره بر سفیر یک، ماهواره بر جدید و سنگین‌تر ایران به نام سیمرغ وارد مدار شد که البته بنا به دلایل فنی آنچنان که باید و شاید موفق ظاهر نشده است و همین موضوع، باعث شد برخی از رقبا و دشمنان خارجی ایران روی به پایان رسیدن توان فنی و علمی ایران در این حوزه مانور بدهند که این امر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ با پرتاب موفق و غافلگیرانه ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد از کویر مرکزی ایران به ارتفاع ۴۲۵ کیلومتری، به پایان رسید.
 
تعداد بازدید : 12


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناکون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین