پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
خبرگزاری مشرق در تحلیلی عجیب و تاسف‌بار نوشت: بیکار شدن چند دامپزشک شهرنشین اولویت دارد یا خطر حمله سگ‌های خانگی به کودکان در خیابان‌ها و پارک‌ها؟!
شعار سال: متن خبر خبرگزاری مشرق به شرح زیر است:

خانم شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی و از چهره‌های پر حاشیه، به طرح نمایندگان مجلس برای مقابله با آزار حیوانات خطرناک واکنش نشان داد.

مولاوردی در بخشی از یک مصاحبه با امتداد، در این باره اظهار کرده است: اگر حقوق عامه را همان حقوق شهروندی بدانیم، جای سوال خواهد بود که در شرایط حاضر، طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر، جزو کدام حقوق شهروندی اولویت‌دار است که مجلس یازدهم، احساس نیاز کرده تا از آن صیانت کند؟ همچنین، اگر حقوق عامه را مترادف با حقوق عموم مردم تلقی کنیم، این سوال مطرح خواهد شد که این طرح، پاسخگوی کدام نیاز مبرم عموم جامعه است؟ اساسا، این طرح در نظر دارد تا چند درصد مردم را مخاطب خود قرار داده و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد؟ در آستانه دومین سالگرد انتخابات مجلس یازدهم به نظر می‌رسد که لازم است تا عملکرد این مجلس مورد بررسی قرار گرفته و ارزیابی شود.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود نیز می‌گوید: «یکی از آثار و عواقب همین طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک، می‌تواند بیکاری گسترده دامپزشکان، متخصصان و کارشناسان این حوزه باشد. قطعا در این شرایط که دغدغه اصلی دولت، اشتغال عنوان شده به نظر می‌رسد که ما جز اینکه این طرح را یک طرح غیر واقع‌بینانه، غیرضرور و غیراصولی بدانیم، عنوان دیگری نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.»
 
بیکاری چند دامپزشک شهرنشین چه اهمیتی دارد!

صد البته در اظهار نظر‌ها و تحلیل‌های چهره‌های سیاسی، ابتدا باید به کارنامه و سوابق آن‌ها رجوع کرد تا غلط و درست مسیر آن‌ها مشخص شود.

در همین راستا و با توجه به کارنامه خانم مولاوردی در دولت ناکارآمد آقای روحانی؛ ما قضاوت درباره اظهارات او علیه طرح معقول مجلس برای صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

البته بیان این نکته هم ضروریست که در جهان این قبیل افراد گویا فقط سگ و گربه جزو حیوانات محسوب می‌شوند و نیاز به دامپزشک دارند! و در صورت ممنوعیت نگهداری این حیوانات در محیط‌های آپارتمانی و شهری هم گویا دامپزشکان مورد اشاره خانم مولاوردی هیچ تمایلی به رسیدگی به سایر حیوانات را ندارند و لذا بیکار می‌شوند...

جالب است که خانم مولاوردی به این سؤال هم پاسخ نمی‌دهد که برای ایشان بیکار شدن چند دامپزشک شهرنشین اولویت دارد یا خطر حمله سگ‌های خانگی به کودکان در خیابان‌ها و پارک‌ها؟!

در کنار مولاوردی، برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای نیز هجمه‌هایی را نسبت به طرح عقلانی مجلس در دفاع از حقوق مردم مقابل حیوانات مضرّ و خطرناک شکل داده‌اند که این مسئله به شدت جای تأمل دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۷۳۶۱، http://hakimemehr.ir/
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین