پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به مواضع دونالد ترامپ بر افزایش هزینه‌های نظامی اروپا و پایبندی این اتحادیه به پیمان‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی و توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.
شعار سال: به نقل از رویترز، در حالی که اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا شک و تردیدهایی را درباره برخی مسائل مهم بین‌المللی و روابط آینده واشنگتن و بروکسل به وجود آورده است، وزرای خارجه 28 کشور اروپایی بر افزایش هزینه‌های نظامی اروپا تاکید کردند و همچنین خواستار پایبندی همه اعضا به پیمان تغییرات اقلیمی و توافق هسته‌ای با ایران شدند.

میروسلاو لاجاک وزیر خارجه اسلواکی که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، تأکید کرد: ما درک می کنیم که رویکرد عملی‌تر و کسب و کار مآبانه تری از سوی آمریکا وجود دارد و ما نیز باید از طرف اروپا اقدامات بیشتری را انجام دهیم. ولی تاکنون کسی نتیجه انتخابات آمریکا را زیر سؤال نبرده و ما آماده همکاری با آمریکا هستیم.

نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا یکشنبه شب در بروکسل برگزار شده است. یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفته، سیاست خارجی آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ بوده است.

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها پیمان مربوط به تغییرات آب و هوایی و توافق هسته‌ای ایران را زیر سؤال برده و به‌شدت از این توافقنامه‌ها انتقاد کرده است. وی همچنین اظهارات جنجال برانگیزی درباره هزینه های نظامی کشورهای اروپایی و آینده روابط با ناتو مطرح کرده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد: وزرای دفاع و خارجه اروپا در نشست دوشنبه درباره افزایش قابلیت های نظامی و امنیتی تصمیم گیری خواهند کرد.

البته در نشست شب گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا، وزرای خارجه فرانسه و بریتانیا حضور نداشتند. وزیر خارجه لهستان نیز تأکید کرد: اروپا مشکلات زیادی دارد، ولی یکی از این مشکلات، آمریکا نیست. آمریکایی‌ها مردی را انتخاب کردند که فرشته نیست ولی کودکی هم نیست که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 آبان 1395، کد مطلب: 1240087، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین