پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
اسماعیلی با بیان اینکه راهکار ارائه شده از سوی رئیس دستگاه قضا در رابطه با الزام محکومان مالی به رفع برخی مشکلات، به موقع مطرح شد، تاکید کرد: اگر این مبحث در قالب یک لایحه تقدیم مجلس شود و به مراتب آن کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هم روی آن مداقه کند به نظر بنده این لایحه راحت‌تر و کم هزینه‌تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شعار سال: ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به راهکار عملیاتی پیشنهاد رئیس دستگاه قضا مبنی بر الزام محکومان مالی به رفع برخی مشکلات و آسیب‌ها و تعیین‌ها به جای صدور احکام حبس و سایر احکام ناظر بر مجازات که در جریان سفر استانی به گلستان مطرح شد، گفت: راهکار ارائه شده از سوی رئیس دستگاه قضا در رابطه با الزام محکومان مالی به رفع برخی مشکلات راهکار بسیار خوبی است.

وی افزود: کلیات این مبحث کلیات بسیار مناسبی است و اگر این نقطه‌نظرات در قالب لایحه و یا طرحی در مجلس بیاید حتماً مجلس با آن موافقت و به آن لایحه و طرح کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه روند تحولی که رئیسی در قوه قضاییه بنا نهاد توسط محسنی‌اژه‌ای ادامه یافته است، اظهار داشت: رویکرد درباره کاهش زندانیان و زندان‌زدایی از زندان روند مناسبی است که در قالب این راهکار می‌تواند متجلی شود، اما با این حال یکسری بحث‌هایی پیرامون این مسئله وجود دارد، لذا ما ابتدا باید ببینیم که زیرساخت‌ها برای این مبحث کافی است یا خیر؟

این نماینده مجلس بیان داشت: به عنوان مثال ما باید ببینیم زندانی که چندین هزار میلیارد بدهکار است توان این اقدام و این فعالیت را دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً ما در این بحث خلا‌ءهای قانونی خواهیم داشت که باید آن‌ها را برطرف کنیم، ادامه داد: حتما باید کمیسیون قضایی مجلس کمک کند تا خلاء‌های موجود در این مبحث برطرف شود.

وی با بیان اینکه راهکار ارائه شده از سوی رئیس دستگاه قضا در رابطه با الزام محکومان مالی به رفع برخی مشکلات، به موقع مطرح شد، تاکید کرد: اگر این مبحث در قالب یک لایحه تقدیم مجلس شود و به مراتب آن کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هم روی آن مداقه کند، به نظر بنده این لایحه راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این راهکار می‌تواند باعث کاهش زندانیان در زندان شود، بیان داشت: این مساله به نفع کشور خواهد بود و همچنین می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های زندانیان در زندان شود.

او تاکید کرد: این رویکرد باعث می‌شود که برخی از زندانیان با پرونده‌های اقتصادی به پروژه‌های نیمه‌تمام کشور کمک کنند، بنابراین به هر جنبه از این رویکرد و پیشنهاد رئیس دستگاه قضا نگاه کنیم به نفع کشور و حتی خود زندانی تمام خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در این مبحث نیاز به قانون‌گذاری جدید داریم و ما همین جا آمادگی خود را برای رسیدگی به این موضوعات اعلام می‌کنیم.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۷۸۹۱، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین