پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۶۸۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر خدای نکرده زلزله‌ای با درجات بالا در تهران اتفاق افتاد، معلوم نیست چه خواهد شد و اصلا قابل پیش بینی نیست.
شعار سال: مهدی چمران در ابتدای جلسه سی و چهارم شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز زلزله‌ی بم گفت: زلزله‌ی بم، زلزله‌ی شدیدی بود و خرابی‌های که به بار آورده بود عجیب و تکان دهنده بود. امروز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است. امیدوارم از آن درس عبرت بگیریم هرچه بیشتر در مقاوم سازی ساختمان‌ها بکوشیم و بدانیم اگر زلزله‌ای رخ بدهد با کسی شوخی نخواهد داشت و خرابی‌های وحشتناک به دنبال خواهد داشت.

چمران گفت: کلی بودجه و اعتبار و انرژی هزینه شد و چند سال بازسازی بم طول کشید و هنوز هم آثار خرابی‌ها اگر هم از بین رفته باشد، آنگونه که باید جبران نشده است. چرا که خرابی‌ها بسیار بالا بود.

او با تاکید بر اینکه باید از این حادثه درس عبرت گرفت گفت: به ویژه در شهری همچون تهران که چند گسل مهم داریم و روی این گسل‌ها ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته شده است. امیدواریم از این به بعد به آن ارتفاع ساخت و ساز نشود چرا که آمادگی چنین زلزله‌هایی را ندارند. درست است در دنیای امروز روی خطوط زلزله نیز ساختمان می‌سازند، اما ساختمانی که ما می‌سازیم با آن‌ها کاملا متفاوت است.

چمران تاکید کرد: هشدار بزرگی است برای ما و همه باید حواسمان جمع باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: آنچه که انتظار داریم رخ نداده و اگر خدای نکرده زلزله‌ای با درجات بالا در تهران اتفاق افتاد معلوم نیست چه خواهد شد و اصلا قابل پیش بینی نیست. ترافیکی که به وجود می‌آید و راهبندان‌هایی که بر اثر ریزش ساختمان‌ها به وجود خواهد آمد معلوم نیست چه بلایی سر مردم خواهد آورد و باید محکم و درست و حسابی شده بسازیم و قبل از وقوع حوادث جلوگیری کنیم تا دچار خسران بزرگ نشویم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۵دی ۱۴۰۰، کد خبر: hakimemehr.ir، ۶۷۷۳۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
دیگه همه میدونن که اگه خدایی نکرده تهران زلزله بیاد چی میشه ولی در جای دیگه مجوز بلند مرتبه سازی داده میشه که معلوم نیست تو کدوم منطقه پر حادثه تهران قراره ساخته بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین