پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
ایوب موسوی وزنه بردار دسته ۸۹ کیلو ایران گفت: شرایط خوبی نیست و دشمنی زیاد شده در حالی که اصلا درست نیست و همه باید یک‌دل باشند. هر کسی یک چیزی می‌گوید و زمان مسابقات جنگ داخلی برپا شده و از طرفی رسیدگی نسبت به وزنه برداری خیلی کم شده است. ما در زمان اردو حتی آب برای خوردن نداشتیم؛ آیا یک ورزشکار صبحانه باید نان و پنیر بخورد و یا خود بچه‌ها باید از منزل غذا می‌آوردند؟
شعار سال: ایوب موسوی درخصوص مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان اظهار کرد: عملکردم راضی کننده نبود؛ همان ابتدا برای کسب مدال روی تخته رفتم، اما با توجه به شرایط وزن و تمرین اصلا بدنم جوابگو مدال گرفتن نبود یعنی تنها کاری که از دستم برآمد این بود که یک حرکت یک ضرب و دوضرب بزنم تا از جدول مسابقات خارج نشوم. در هر صورت تلاشم را کردم، اما چیزی که انتظار داشتم نشد، چون هم آسیب دیده بودم و هم تمرینات آماده سازی نداشتم و وقتی به اردو آمدم بدنم برای مسابقه آماده نبود.

او در خصوص کاهش وزن خود تصریح کرد: کاهش وزنم یک ریسک بود. قبل از مسابقه که در دسته ۹۶ کیلو وزنه می‌زدم در اصل ۹۳ کیلو بودم و وزنم آن قدر زیاد نبود و دیدم با این شرایط رکوردی، در دسته ۹۶ کیلو نمی‌توانم هیچ مقامی کسب کنم و تصمیم گرفتم وزنم را کاهش بدهم تا شاید بتوانم در دسته ۸۹ کیلو مقام به دست بیاورم. بازهم متوجه شدم بدنم جواب نمی‌دهد. از طرفی من یکی دو هفته قبل از مسابقات وزن کم کردم و در این زمان کوتاه نمی‌شود تصمیم را عوض کرد و اگر می‌دانستم مدال نمی‌گیرم به هیچ عنوان تغییر وزن نمی‌دادم.

موسوی در ادامه افزود: هیچ اجباری برای این کار نبود بلکه تصمیم دونفره با سرمربی تیم ملی بود که با هم مشورت کردیم و گفتیم یک ریسک کنیم ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. در کل من یا باید افزایش وزن می‌دادم یا کاهش. اگر مدال می‌گرفتم هیچ کس نمی‌گفت چرا وزن کم کرد. به هر حال این هم تجربه جدیدی بود.

وزنه بردار دسته ۸۹ کیلو ایران با اشاره به شرایط کنونی این رشته تصریح کرد: شرایط خوبی نیست و دشمنی زیاد شده در حالی که اصلا درست نیست و همه باید یک‌دل باشند. هر کسی یک چیزی می‌گوید و زمان مسابقات جنگ داخلی برپا شده و از طرفی رسیدگی نسبت به وزنه برداری خیلی کم شده است. ما در زمان اردو حتی آب برای خوردن نداشتیم؛ آیا یک ورزشکار صبحانه باید نان و پنیر بخورد و یا خود بچه‌ها باید از منزل غذا می‌آوردند؟

ایوب موسوی در پایان صحبت‌های خود گفت: مشخص است با این رسیدگی هیچ ورزشکاری نتیجه نمی‌گیرد. واقعا وزنه برداری شرایط بدی دارد و باید یک فکری کنند. روز آخر التماس می‌کنیم که بودجه بدهید تیم به مسابقات اعزام شود. مدام باید پول قرض کنیم که بدنمان آسیب نبیند؛ فقط باید سالم بمانیم و انتظار مدال نداشته باشیم.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰، کدخبر:۱۵۳۵۴۷۸، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین