پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
وزارت خارجه آمریکا به انگلیس، لیتوانی، لتونی و استونی اجازه ارسال موشک و تسلیحات آمریکایی موجود در انبارهایشان به اوکراین را داد.

شعار سال: در شرایطی که تنش‌های کشورهای غربی با روسیه و اتهام‌زنی‌های آنان به مسکو ادامه دارد، خبرها از اقدام واشنگتن برای مجاز کردن متحدانش برای ارسال تسلیحات به اوکراین حکایت دارد.
 
خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از سه منبع مطلع گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا به متحدان این کشور در انگلیس و کشورهای حوزه دریای بالتیک اجازه داده که موشک‌ها و تسلیحات آمریکایی را به اوکراین بدهند.
 
 طبق این گزارش، بر اساس مقررات کنترل صادرات در آمریکا، کشورها باید قبل از انتقال هر گونه سلاحی که از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده‌اند به اشخاص ثالث، تأییدیه و مجوز وزارت امور خارجه این کشور را دریافت کنند.
 
طبق تاییدیه صادره وزارت خارجه آمریکا، استونی اجازه می‌یابد که موشک‌های ضد تانک «جاولین» به اوکراین بدهد و لیتوانی هم موشک‌های «استینگر» به این کشور بفرستد.
 
رویترز نوشت: « سخنگوی وزارت خارجه (آمریکا) تایید کرد که دولت ایالات متحده انتقال (تسلیحات آمریکایی به) طرف ثالث را تایید کرده است که به استونی، لتونی، لیتوانی و بریتانیا اجازه می‌دهد تجهیزات ساخت ایالات متحده را از موجودی انبارهای خود در اختیار اوکراین قرار دهند. این سخنگو اما جزئیاتی در مورد اینکه کدام سلاح ارسال می‌شود، ارائه نکرد».
 
این سخنگوی افزود: «ایالات متحده و متحدان و شرکای آن برای تسریع کمک‌های امنیتی به اوکراین در کنار هم ایستاده‌اند. ما با شرکای اوکراینی و متحدان خود در ناتو در تماس نزدیک هستیم و خلاقانه از همه ابزارهای همکاری امنیتی موجود برای کمک به اوکراین برای تقویت دفاعی خود در برابر تجاوزات رو به رشد روسیه استفاده می‌کنیم».
 
انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه در صورت حمله به اوکراین هزینه گزافی را پرداخت خواهد کرد.
 
مقام‌های روسیه بارها ادعاهای مقام‌های آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا درباره تدارک و برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده‌اند.
 
رویترز اما ادعا کرد که کرملین حدود صد هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است و این انباشت نیرو بدان معنا است که روسیه برای جنگی آماده می‌شود تا از پیوستن اوکراین به ائتلاف ناتو جلوگیری کند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:30 دی 1400، کدخبر: 14001030000231، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین