پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۰۸۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، گفتند: این اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می‌گیرد نه با زور اسلحه؛ بنابراین باید بررسی و آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند.
شعار سال: مرجع تقلید شیعیان در دیدار علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران به همراه برخی از اعضای شورای فقهی این بانک در سخنانی بیان داشتند: از نظر فلسفه و کلام، اصول اعتقادی، اصل اول است، اما از نظر جامعه شناسی، اقتصاد حرف اول را می‌زند. در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چرا که گاهی مشکلات اقتصادی باعث می‌شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند.

ایشان ادامه دادند: دعای پیامبر گرامی اسلام در شعب ابی طالب این است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ»؛ خدایا من می‌توانم شعب و سختی‌های آن را تحمل کنم، اما ملت گرسنه را نمی‌شود در راه الهی نگه داشت و آن را اداره کرد.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد، فقیر به معنای ندار نیست! بلکه کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کسی که ستون فقراتش شکسته است حرف شنوی از حکومت ندارد.

ایشان تاکید داشتند: بانک مرکزی وظیفه بسیار سنگینی دارد، از کار‌های اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند؛ اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می‌گیرد نه با زور اسلحه؛ لذا در خصوص اختلاس‌های صورت گرفته نیز، بررسی و آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند و اختلاس صورت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: آبروی انسان امانت الهی است و انسان امین الله است، پیامبر دست کارگری را بوسید که برای خودش کار می‌کرد و کنار سفره خود می‌نشست. بر همگان واجب است که این مملکت را با کرامت اداره کنند و راه آن رونق تولید و اشتغال است. آنجا که رهبری معظم سال را سال تولید و رفع موانع نامگذاری کردند، این اقدام یک حرف حکیمانه است.

ایشان در پایان اظهار داشتند: ما به این کشور امیدواریم، شهیدان همانطور که در زنده بودن خود فکر جامعه خود هستند در آخرت و در برزخ نیز به فکر جامعه خود هستند و مرتباً برای مردم دعا می‌کنند، کشور چنین سرمایه معنوی عظیمی دارد. باید قدردان این سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی بود و از آن‌ها به بهترین نحو در راستای آبادانی این کشور بهره گرفت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۳۰۱۵۸۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
بخدا حق گفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
مردم عادی بتونن خرج زندگیشوون رو در بیارن خودش کار بزرگیه دیگه کاری به اختلاس ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین