پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۱۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
هر بازاری (حتی بازار کاملا انحصاری) در کشور‌های توسعه یافته، دارای آداب و اخلاق (توان دیدن دیگران) فعالیتی است. در غیر از این، باید تعبیر به لاشی گری و لاشی بازی اقتصادی نمود. مایکروسافت با آن حد انحصار، وفق قانون نمی‌تواند به سلیقه خود عمل کند. حال در کشور ما باید بررسی شود که منافع اقتصاد زیر زمینی خودرو در جیب کیست؟ چه افراد و گروه‌هایی هستند که با توجیه مبتنی بر عبارت " آن‌ها پول و هزینه عشق و حال خودشون رو می‌پردازند"، آویز عرق و خون مردم شده اند؟ آیا نهاد‌های نظارتی و امنیتی ما از وجودشان بی اطلاع هستند؟ آیا به فرض بی اطلاع! نهاد‌های نظارتی و امنیتی باید اجازه تداوم فعالیت کثیف شان در حوزه اقتصاد داده شود؟ اینجا جمهوری اسلامی ایران هست یا نه؟ اگر آری، پس ضرورت فعالیت بر سه مولفه جمهوریت مبتنی بر قانون اساسی، اسلامیت مبتی بر دین مبین و انقلابی گری مبتی بر آرای امامین الزاما باید رعایت شود.
شعار سال: جدیدترین خودروی مونتاژی در ایران یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد در حالی که قیمت این خودرو در کشور سازنده، از ۱۹ هزار دلار معادل ۴۹۴ میلیون تومان شروع می‌شود و ده‌ها مصداق عینی دیگر که در کلیپ ضمیمه متن بدان پرداخته شده است.

با وجود آنکه صدای نارضایتی مردم از کیفیت، قیمت و عدم پاسخگو بودن خودرو سازان درآمده، صدای نمایندگان مجلس بلند شده، توجیهات کارشناسی تاکید بر وجود انحراف دارند، مسئولان و مدیران فرابخشی مرتبط فریاد رانت و لابی سر می‌دهند و ..، چرا کسی به خشکاندن ریشه‌های این فساد ورود نمی‌کند؟

آیا در چنین شرایطی، بوجود آمدن شائبه فاسد شدن ناظران و رسیدگی کنندگان، شائبه هم دستی، شائبه بی کفایتی ناظران و... شائبه‌هایی نابجاست؟ سربسته گفته شد و مسلم بدانید که بشدت هزینه دار است.

تعداد بازدید : 11

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین