پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: متاسفانه قیمت زمین وگذاری در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل هر متر 760 هزار تومان تعیین شده در حالی که در استان همجوار این رقم کمتر از 230 هزار تومان است که بهتر است مسئولان در این زمینه دستور تعدیل قیمت صادر کنند.
شعار سال: حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: تسهیل صدور مجوز کسب و کار در دستور جلسه شورای گفتگو قرار گرفته و براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری مسئولان کشوری و استانی سعی دارند تا در بهبود فضای کسب و کار ساده سازی صدور مجوز‌های کسب و کار را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهند.

وی گله مندی بخش خصوصی را از طولانی شدن فرآیند صدور مجوز‌ها و استعلامات متعدد برای کارآفرینی و اشتغالزایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعدد قوانین و تاخیر در صدور مجوز‌ها آسیب جدی به بخش خصوصی وارد کرده و انتظار می‌رود در دولت سیزدهم با تاکید رئیس جمهور اقدامات موثر در زدودن قوانین مخل و مزاحم تولید انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: در دولت گذشته پنجره واحد در این زمینه مصوب شده بود که متاسفانه به شکل درست اجرا نشد و ما نتوانستیم در بهبود محیط کسب و کار رتبه مناسبی را به دست آوریم.

پیرموذن رتبه سه رقمی کشورمان را در محیط کسب و کار یادآور شد و بیان کرد: در بین ۱۹۰ کشور دنیا و رنگینک انجام شده جایگاه کشورمان ۱۲۷ است.

وی ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز نتوانستیم زیرساخت‌ها و مشوق‌های لازم را مهیا کنیم و با کمترین سرمایه گذاری خارجی در استان و حتی کشورمان روبرو هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: از طرف بخش خصوصی هفته گذشته ماموریت یافتیم تا در تاجیکستان حضور پیدا کنیم که مسئولان این کشور بسته‌های حمایتی را براساس آمایش سرزمینی برای کارآفرینان در نظر گرفتند که در این بسته زمین رایگان به سرمایه گذاران واگذار و قیمت تمام شده پروژه‌ها نیز مشخص شده است.

پیرموذن تصریح کرد: حتی بانک‌ها تسهیلات بدون بهره و با درصد پائین برای سرمایه گذاران پرداخت می‌کنند تا در کنار آورده خود سرمایه گذاران اجرای پروژه سرعت گیرد.

وی گفت: متاسفانه قیمت زمین وگذاری در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل هر متر ۷۶۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که در استان همجوار این رقم کمتر از ۲۳۰ هزار تومان است که بهتر است مسئولان در این زمینه دستور تعدیل قیمت صادر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: متاسفانه در شهرک صنعتی اردبیل دیگر زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود ندارد و بهتر است از طریق جهاد کشاورزی و امور اراضی زمین مورد نیاز تامین شود.

پیرموذن رتبه اول استان را در وصول مطالبات از سوی کارآفرینان و سرمایه گذاران یادآور شد و بیان کرد: در پرداخت تسهیلات در جایگاه‌های پائین کشوری قرار داریم.

وی اظهار کرد: اگر دولت بیشترین درآمد مالیاتی را از کارمندان دریافت می‌کند این نشان از شرایط نامناسب محیط کسب و کار است چرا که اگر رونق تولید اتفاق بیفتد بیشترین مالیات از تولید دریافت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما در کشور به اندازه کل بلوک شرق کارمند داریم و در نقطه مقابل بهبود محیط کسب و کار ما با تاخیر و تعلل روبرو شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۱۵۱۱۳۶۲/www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین