پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
۸۷ میلیون بشکه ذخایر نفت شناور کشور، تولید حدود ۲۰ روز کاری در شرایط مطلوب و یا تولید یک ماهه در شرایط عادی برای صادرات است (بطور متوسط روزی سه میلیون بشکه برای صادرات). شرکت مشاوره اف‌جی‌ای تخمین می‌زند ایران حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت در ذخایر خود بر روی خشکی داشته و ۲۵ میلیون بشکه هم بر روی نفت‌کش‌ها در دریا ذخیره شده‌اند. رویتر مدعی شده است که ایران می‌تواند به‌محض به نتیجه رسیدن مذاکرات، به‌سرعت میلیون‌ها بشکه نفت خام صادر کرده و به پایین آوردن قیمت نفت کمک کند.
شعار سال: تحریم‌های نفتی آمریکا باعث شد صادرات نفت ایران از ۲.۸ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۸ به ۱۰۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۰ برسد.

اطلاعات شرکت تحقیقاتی کپلر نشان می‌دهد ایران در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز صادرات دارد. شرکت مشاوره اف‌جی‌ای تخمین می‌زند ایران حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت در ذخایر خود بر روی خشکی داشته باشد و در شرایط عادی، حدود ۲۵ میلیون بشکه هم بر روی نفت‌کش‌ها در دریا ذخیره می‌کند (ذخیره شناور). اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که از این میزان، حدود ۵ میلیون بشکه عموما بر روی آب‌های خارجی نزدیک به چین ذخیره شده‌اند. از نظر میعانات گازی، کل ذخایر میعانات گازی ایران ۱۲۰ میلیون بشکه تخمین زده شده که ۶۸ میلیون بشکه آن در ذخایر شناور برروی آب نگهداری می‌شوند.

رویترز طی گزارشی مدعی شده است که ایران بعنوان کشوری که چهارمین ذخایر نفتی شناور در دنیا را دارد، با پیش‌بینی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، ذخایر شناور نفتی خود را تا ۸۷ میلیون بشکه افزایش داده (از حدود ۶۳ میلیون بشکه ذخایر شناور نفت در اوایل دسامبر به ۸۷ میلیون بشکه در فوریه) و می‌تواند به‌محض به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با آمریکا، به‌سرعت میلیون‌ها بشکه نفت خام صادر کرده و به پایین آوردن قیمت نفت کمک کند. بر اساس اطلاعات دریافتی، ایران قصد دارد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها تولید نفت خود را تا ۳.۸ میلیون بشکه در روز بالا ببرد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین