پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
محمد محمد رضایی نماینده مجلس ششم درباره سرنوشت تحقیق و تفحص از ناوگان هوایی کشور گفت: «به دنبال ارائه طرح تحقیق و تفحص و اثبات تخلفات انجام شده هیئت رئیسه مجلس دوره هفتم به خاطر تعلل در ارسال پرونده تحقیق وتفحص ناوگان هوایی به قوه قضائیه به دادسرای کارکنان دولت اعلام شکایت کردیم. چون دوتن از اعضای هیئت رئیسه مجلس دور هفتم روحانی بودند. به اعتبار آن دو شخص روحانی پرونده تخلف هیئت رئیسه مجلس دور هفتم به دادگاه ویژه روحانیت رفت و در آنجا مسکوت ماند.»

شعار سال:محمد محمد رضایی نماینده مجلس ششم درباره سرنوشت تحقیق و تفحص از ناوگان هوایی کشور گفت: «به دنبال ارائه طرح تحقیق و تفحص و اثبات تخلفات انجام شده هیئت رئیسه مجلس دوره هفتم به خاطر تعلل در ارسال پرونده تحقیق وتفحص ناوگان هوایی به قوه قضائیه به دادسرای کارکنان دولت اعلام شکایت کردیم. چون دوتن از اعضای هیئت رئیسه مجلس دور هفتم روحانی بودند. به اعتبار آن دو شخص روحانی پرونده تخلف هیئت رئیسه مجلس دور هفتم به دادگاه ویژه روحانیت رفت و در آنجا مسکوت ماند.»
 
 21 آبان 1381 اعضای کمیسییون تحقیق و تفحص از ناوگان هوایی کشور، ( متشکل از محمد محمد رضایی، محمدرضاخباز و آزادی آزادی منش ) در نامه ای به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی محورهای تحقیق و تفحص را مشخص کردند.
 
این گزارش در یکصد و سه صفحه تنظیم شده بود و در متن گزارش تصریح شده بود: «با عنایت به نظر کارشناسان صنعت هوانوردی و گزارشات مراجع ذی صلاح در خصوص خرید و اجاره هواپیما ، قطعات و دستگاههای مربوطه و انتخاب مراکز تعمیراتی، خدماتی و پیمانکاری طی شش سال گذشته، که حاکی از عدم رعایت منافع ملی و صلاح کشور است»
 
در این تحقیق و تفحص چگونگی انتخاب هواپیما، تجهیزات مورد نیاز و شرکت های فروشنده و اجاره دهنده و ارزش گذاری آنها، مراحل گزینش مراکز تعمیراتی هواپیما، پیش بینی منابع تامین قطعات یدکی و پشتیبانی فنی و مهندسی و دستگاهها از جمله موارد تحقیق و تفحص نام برده شده بود.
 
درادامه این گزارش تصریح کرده بود: نحوه خرید، اجاره و کیفیت قطعات، تجهیزات و موتورهای هواپیما و سیستم ناوبری و کمک ناوبری و نیز انجام معاملات، احداث تاسیسات و خرید خدمات و برگزاری مناقصه و مزایده در شرکت های هواپیمایی تاکید شده است.
 
همچنین معیارهای انتخاب مدیران در شرکت های هواپیمایی و اعزام کارشناسان و کارکنان به ماموریت های خارج از کشور و نحوه مدیریت و فعالیت سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و دیگر شرکت های اقماری از دیگر موارد تحقیق و تفحص بود.
 
محمد محمد رضایی نماینده مجلس ششم درباره سرنوشت تحقیق و تفحص گفت: «به دنبال  ارائه طرح تحقیق و تفحص و اثبات تخلفات انجام شده هیئت رئیسه مجلس دوره هفتم به خاطر تعلل در ارسال پرونده تحقیق وتفحص ناوگان هوایی به قوه قضائیه به دادسرای کارکنان دولت اعلام شکایت کردیم.  چون دوتن از اعضای هیئت رئیسه مجلس دور هفتم روحانی بودند. به اعتبار آن دو شخص روحانی پرونده تخلف هیئت رئیسه مجلس دور هفتم به دادگاه ویژه روحانیت رفت و در آنجا مسکوت ماند.»
 
محمد محمد رضایی سخنگویی کمیته تحقیق و تفحص از ناوگان هوایی در مجلس ششم افزود: طبق ٱیین نامه داخلی مجلس قبل از ارسال پرونده به قوه قضاییه می بایست. گزارش نهایی در صحن علنی مجلس قرائت می شد. که قرائت گزارش این تحقیق و تفحص با اصرار و مقاومت و بعداز تحصن اینجانب در برابر تریبون مجلس  در آخرین روز کاری مجلس ششم انجام شد.
 
و عملا ارسال پرونده آن برای  قوه قضائیه به عهده هیئت رئیسه مجلس هفتم افتاد. که متاسفانه از انجام این کار بدلایل نامعلومی کوتاهی کردند.
 
ومن به عنوان بانی این تحقیق و تفحص به خاطر ترک فعل هیئت رئیسه مجلس هفتم  با توجه به مسئولیت مشترک تمامی اعضای هیئت رئیسه از آنان اعلام شکایت نمودم.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده بان ایران ، تاریخ انتشار:  20 بهمن1400، کدخبر:126097 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین