پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
زمانی که نمانیدگان مردم تلاش میکردند تحقیق و تفحص از شرکت پولساز در دولت روحانی رأی بیاورد، برخی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس تلاش میکردند این تحقیق و تفحص در مجلس رأی نیاورد. ولی این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداد و این موضوع با قاطعیت ۱۹۸ رأی موافق در مجلس تصویب شد و تنها ۲۸ نفر مخالفت کردند.
شعار سال: تحقیق و تفحص دستگاه‌های نظارتی از شرکت فولاد مبارکه به پایان رسید و عدد تخلف آن ۹۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود! حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس میگوید: «با توجه به تخلفات عدیده این شرکت که قریب به ۹۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، کمیسیون صنایع با ارسال گزارش تفحص به هیئت رئیسه موافقت کرد.»

چیزی که در این میان اهمیت دارد این است؛ زمانی که نمانیدگان مردم تلاش میکردند تحقیق و تفحص از شرکت پولساز در دولت روحانی رأی بیاورد، برخی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس تلاش میکردند این تحقیق و تفحص در مجلس رأی نیاورد. ولی این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداد و این موضوع با قاطعیت ۱۹۸ رأی موافق در مجلس تصویب شد و تنها ۲۸ نفر مخالفت کردند.

یکی از نمایندگانی که تلویحاً با این تحقیق و تفحص مخالفت کرد مهدی طغیانی بود که در آن برهه زمانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بود، ولی در سال جاری نمایندگان این کمیسیون به او رأی ندادند و نتوانست بار دیگر سخنگو شود. طغیانی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: «تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه جزو اقدامات اولویت‌دار کشور در شرایط کنونی نیست» وی همچنین اعلام کرد «امیدواریم پشت پرده این طرح مباحث سیاسی نباشد!»

این مصاحبه طغیانی به سرعت و در حجم وسیع توسط رسانه چی‌های فولادمبارکه منتشر شد تا با استناد به صحبت این نماینده مجلس، طراحان این تحقیق و تفحص را سیاسی کار و سهم خواه نشان دهند. ولی اکنون با نمایان شدن عدد این تخلف بزرگ، مشخص شد چه کسانی به دنبال بی اهمیت نشان دادن آن و خارج کردنش از دستور کار مجلس بودند.

اکنون نوبت نهاد‌های نظارتی و شورای نگهبان است که به این موضوع ورود جدی کنند تا مشخص شود حقیقت این تخلف آشکار چه بوده و چه کسانی حامی آن بودند؟
چه نمایندگانی مخالف تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه و تخلف ۹۲ هزار میلیاردی بودند؟!
حقوق نجومی محمدرضا ساکت لو رفته است!
سالی یک میلیارد و صد میلیون، ‌و خُرده‌ای!

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اقتصاد سالم
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
چرا بررسی نمی کنید خو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین