پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۲۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول از بهره‌برداری باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز روی شبکه باند پهن این اپراتور خبر داد و گفت: نخستین سایت مبتنی بر این باند، در مرکز شهید کاظمیان تهران راه‌اندازی شد.

شعار سال: مرتضی طاهری‌بخش  با بیان اینکه چهارشنبه گذشته لایه جدید فرکانسی ۲۳۰۰مگاهرتز روی شبکه پهن باند همراه اول راه‌اندازی شد، اظهار کرد: بعد از صدور پروانه بهره‌برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بلافاصله به سمت تأمین تجهیزات و تشکیل تیم‌های داخلی با اهداف «توسعه ظرفیت شبکه پهن باند نسل چهارم» و «راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی روی لایه فرکانسی جدید» رفتیم. لذا توانستیم نخستین سایت TD-LTE مبتنی بر باند ۲۳۰۰ مگاهرتز تهران را در مرکز شهید کاظمیان راه‌اندازی کنیم.
 
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این لایه جدید فرکانسی در شرایطی که رشد ترافیکی ۳ برابری را در پاندمی کرونا تجربه و اکنون نیز از ترافیک روزانه ۱۸.۵ پتابایت عبور کردیم، اظهار کرد: همراه اول برنامه مدونی در نصب و راه‌اندازی سایتهای با فناوری TD-LTE در این لایه جدید فرکانسی برای سایت‌هایی که تمامی لایه‌های فرکانسی را در باند FDD دارند و هیچ راه افزایش ظرفیتی به جز اضافه شدن لایه جدید فرکانسی ندارند، دارد.
 
طاهری‌بخش افزود: برنامه کامل توسعه سایت‌های ما مربوط به سال ۱۴۰۱ است تا این لایه جدید را به سایت‌هایی که ترافیک بالایی در کل کشور دارند، اضافه کنیم.
 
معاون فنی و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که تجربه مشتری در مواجهه با سرویس‌های مبتنی بر پهنای باند همراه اول تا جای ممکن افت پیدا نکند. اما باید این نکته را هم در نظر داشت که تیم فنی اپراتورها در شرایط تحریمی، در حال تلاش برای تأمین تجهیزات و ارتقای بسترهای ارتباطی برای ارائه سرویسی مطلوب به ایرانیان عزیز هستند.
 
او همچنین اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد گوشی‌های فعلی که در اختیار مشتریان این اپراتور قرار دارند امکان استفاده از این باند فرکانسی را دارند.
 
باند فرکانسی ۲۳۰۰ در تیرماه سالجاری به عنوان یکی از راهکارهای بهبود کیفیت اینترنت پرسرعت تلفن همراه، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و از طریق برگزاری مزایده‌ای در اختیار دو اپراتور اصلی تلفن همراه کشور قرار گرفت.
 
با همه‌گیری کرونا طی دو سال اخیر، شاهد مجازی شدن فرآیندهای آموزشی و اداری کشور بودیم که به دنبال آن ترافیک شبکه اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، با رشد بی‌سابقه‌ای مواجه شد و همین موضوع بروز کندی و برخی اختلالات در شبکه‌های ارتباطی را به همراه داشت که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به فکر راه چاره برای رفع آنها انداخت.
 
بر این اساس باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز با فناوری TD-LTEبرای جبران رشد ترافیکی شبکه اپراتورهای تلفن همراه با هدف «ایجاد ظرفیت‌های جدید» تعریف و جهت تخصیص، آزادسازی شد.
 
حال اپراتور اول تلفن همراه نیز در نظر دارد تا دی ماه سال ۱۴۰۱، حدود ۱۸۰۰ سایت خود را برای بهره‌برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز آماده‌سازی و راه‌اندازی کند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار: 30بهمن1400، کدخبر: ،1400113022515، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین