پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۳۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
بنا بر تجارب قبلی می‌دانستیم که اگر کار را بر عهده دستگاه دیپلماسی کشور بگذاریم، لختی‌های تاریخی شان کار دست کشور می‌دهد، لذا آگاه سازی رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفت. خوشبختانه با اولین حملات صورت گرفته، عزیزان با تیزهوشی متوجه شده و وارد میدان گردیدند (هیمن قدر همت هم جای تشکر دارد). بر اساس گزارشات دریافتی تاکنون، روند بر مدار خوبی در حال جلو رفتن است.
شعار سال: از انعکاس اعتراض دانشجویان در خصوص وضعیت نامناسبشان شروع شد. اعلام گردید که در پی حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه اوکراین همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند و پس از گذشت سه روز از آغاز این حمله نظامی، هنوز و علی رغم اظهارنظر‌های مسئولان مربوطه، اقدام عملی برای خروج این دانشجویان از شرایط جنگی و انتقال به کشور صورت نگرفته است.

فشار رسانه و بیداری سفارت ایران در اوکراین

چاره‌ای جز به میدان آمدن اقای سفیر نبود. بازدید از پناهگاه‌های دانشجویان در کی یف آغاز فعالیت سفیر بود.

فشار رسانه و بیداری سفارت ایران در اوکراین

تعداد بازدید : 3

تعداد بازدید : 3

توضیحات سفیر ایران در اوکراین در مورد پیگیری‌های این سفارتخانه جهت تسهیل خروج هرچه زودتر دانشجویان و شهروندان ایرانی از اوکراین

تعداد بازدید : 2
 
فشار رسانه و بیداری سفارت ایران در اوکراین

سفیر ایران در اوکراین: روز شنبه نزدیک به ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی از ایستگاه راه‌آهن کی‌یف عازم شهر‌های مرزی در غرب ⁧ اوکراین ⁩ شدند.

فشار رسانه و بیداری سفارت ایران در اوکراین

بیانیه سفارت ایران در رومانی درباره چگونگی خروج شهروندان ایرانی از اوکراین

سفارت کشورمان در بخارست اعلام کرد، براساس اعلام وزارت امور خارجه رومانی در کلیه مبادی ورودی به رومانی برای شهروندان ایرانی که قصد خروج از اوکراین را دارند روادید ۱۵ روزه صادر می‌شود.

داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان نیز در این باره بیان داشته است که، با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده بین وزارت عتف و وزارت امور خارجه، اقدامات لازم برای تامین امنیت و نیز خروج دانشجویان ایرانی حاضر در کشور اوکراین انجام شده و طبق برنامه‌ریزی اقدام خواهد شد.

تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور اوکراین ۱۴۲۴ نفر هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر از دانشجویان مربوط به رشته‌های وزارت علوم و بقیه مربوط به دانشجویان وزارت بهداشت است. دانشجویانی که تمایل به بازگشت به کشور را دارند سامانه‌ای در وزارت خارجه طراحی شده تا بتوانند از طریق ثبت نام، از مسیر‌های امن مشخص شده به کشور بازگردند.

تمام دانشجویانی که با ویزای دانشجویی در اوکراین مشغول به تحصیل هستند، هنگام مراجعت به کشور به مدت ۴ ماه می‌توانند اقامت داشته باشند. در صورت تداوم شرایط فعلی، این مدت تا ۳ ماه نیز قابل تمدید است.

داستان خروج دانشجویان از اوکراین و پیگیری‌های ما، ادامه دارد.
فشار رسانه و بیداری سفارت ایران در اوکراین
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین