پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که انتقاد از بازگشت فضای امنیتی به دانشگاه‌ها حرف مشترک تشکل‌های دانشجویی است، گفت: وزیر علوم مطالبه‌های دانشجویان را با جدیت بیشتر پیگیری کند.

شعار سال: محمدرضا عارف با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس گفت: محورهای این استیضاح قرار است در نشست کمیسیون آموزش ازسوی طراحان استیضاح مطرح شود که پس از آن می‌توان در این باره اظهارنظر کرد.

*بازگشت فضای امنیتی به دانشگاه‌ها حرف مشترک تشکل‌های دانشجویی است

او در پاسخ به سوالی درباره این‌که بازگشت فضای امنیتی به دانشگاه‌ها و مشکلات به وجود آمده در مسیر صدور مجوز برخی نشریه‌های دانشجویی در چندسال اخیر اعلام کرد: این‌که فضا به سمت امنیتی شدن پیش رفته و وزارت علوم موظف به توجه بیشتر و جدی‌تر به مطالبه‌های دانشجویان است، حرف مشترک تمامی تشکل‌های دانشجویی است.

*وزیر علوم مطالبه‌های دانشجویان را با جدیت بیشتر پیگیری کند

رییس فراکسیون امید در مجلس دهم ادامه داد: قطعاً‌ انتظار ما از وزیر علوم این است که مطالبه‌های به‌حق دانشجویان را با جدیت بیشتر پیگیری کند اما درباره این‌که چنین مسائلی به‌عنوان محورهای استیضاح وزیر علوم مطرح شده، اطلاع دقیقی ندارم.

او در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به زمان اندک باقی‌مانده تا پایان کار دولت، استیضاح وزیر علوم در شکستن فضای فعلی دانشگاه‌ها موثر خواهد بود یا خیر خاطرنشان کرد: آن‌چنان که در جریان رای‌اعتماد به سه وزیر جدید نیز عنوان کردیم، انتظار ما از دولت این بود که با ترمیم کابینه در چندماه پایانی، وعده‌های خود را محقق کند.

*درصورت انجام ترمیم کابینه نیاز به استیضاح نبود

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین تصریح کرد: قطعاً درصورتی که این ترمیم‌ها انجام شده‌بود، نیازی به استیضاح وزرا نبود و این درحالی است که به هر حال استیضاح حق نمایندگان و مجلس است و نمی‌توان آن‌ها را از استیضاح منع کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: با این حال آن‌چنان که پیش از این اعلام شده، راهبرد کوتاه‌مدت فراکسیون امید در قبال عملکرد دولت استیضاح نبوده و همواره ترمیم کابینه را به‌طورجدی دنبال کردیم و دراین رابطه صحبت‌هایی با دولت نیز داشتیم و آن‌چنان که شاهد بودید ترمیم‌هایی نیز انجام شد.

*بخش اقتصادی دولت نیز نیازمند ترمیم است

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ترمیم در تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: نظر ما این بود که بخش اقتصادی دولت نیز نیازمند ترمیم است و مردم از دولت در بخش اقتصادی انتظار تحرک و کارآمدی بیشتری دارند.

عارف در پایان تصریح کرد: به هر حال مسائل معیشتی مردم و اشتغال جوانان از مهمترین دغدغه‌های مردم و نمایندگان است و درصورتی که تحرک بیشتر در بخش اقتصادی با همین تیم امکان‌پذیر باشد، بسیار خوب خواهد بود و در غیر این صورت، انتظار جامعه انجام ترمیم در بخش اقتصادی نیز خواهد بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایلنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1395، کد مطلب: 430410 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین