پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
فاز سوم خط تولید واکسن کووایران برکت به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده واکسن کرونای غرب آسیا در شهرک دارویی برکت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
شعار سال: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز برای بهره برداری از فاز نهایی خط تولید واکسن ایرانی کرونا کووایران برکت به البرز رفت. شرکت دارویی برکت تا کنون ۶۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید و در تازه‌ترین اقدام نیز کار آزمایی بالینی واکسن کرونا برکت پلاس با محوریت سویه اُمیکرون کرونا را آغاز کرده است.

رییس هئیت مدیره شرکت دارویی برکت گفت: پس از صدور مجوز وزارت بهداشت برای آغاز مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس، تزریق این واکسن اختصاصی امیکرون به نخستین داوطلب انجام شده است.

حمیدرضا جمشیدی افزود: سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوو ایران برکت ویژه سویه امیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مجوز‌های لازم و قانونی را برای آغاز تست انسانی این واکسن صادر کرده است.

او تصریح کرد: تزریق این واکسن به دنبال صدور مجوز‌های قانونی، مطالعه بالینی این واکسن با تزریق واکسن برکت پلاس به ۲۱۰داوطلب ۱۸سال به بالا انجام شده است. در این مطالعه نیمی از داوطلبان واکسن اُمیکرون کووایران برکت و نیمی دیگر یک واکسن دیگر کرونا دریافت کرده اند و به زودی با انجام آزمایشات لازم نتیجه کار اعلام خواهد شد.

رییس هئیت مدیره شرکت دارویی برکت گفت: تا الان حدود ۱۵میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت شده و امروز هم ۴۵ میلیون دز دیگر هم تحویل وزارت بهداشت می‌شود.
 
بهره برداری از فاز نهایی بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن کرونا غرب آسیا
 

تزریق دز چهارم واکسن کرونا در سال آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احتمال تزریق دز چهارم واکسن کرونا در سال آینده خبر داد و گفت: برای کنترل ویروس کرونا و کاهش آسیب‌های بیماری نیازمند همکاری بیشتر و بهتر مردم هستیم.

عین اللهی افزود: در سایه مشارکت مردمی و تلاش‌ها بیش از ۹۲درصد ایرانیان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ در حالی که این میزان در آمریکا ۶۰درصد است.

او ادامه داد: کشور‌های ثروتمند غربی در کرونا تلفات بسیار زیادی دادند، چون همراهی مردم را با خود نداشتند. همراهی مردم موجب میزان بالای واکسیناسیون در کشور و پشت سرگذاشتن بحران کرونا شد.

عین‌اللهی با مقایسه موج پنجم و ششم کرونا، گفت: در موج پنجم ۱۵هزار بستری و بالای ۷۰۰مرگ و میر روزانه داشتیم در حالی که میزان مراجعات به مراکز درمانی به نسبت در موج ششم یک دهم بود.

او ادامه داد: موج ششم با وجود ۱۰برابر شدن مراجعات، به دلیل همراهی مردم با حاکمیت و واکسیناسیون بالای جمعیت، تلفات بسیار کمتری داشتیم.

وزیر بهداشت گفت: برای موفقیت در نظام سلامت باید از طرح‌هایی پشتیبانی کنیم که مردم در آن‌ها نقش اساسی داشته باشند. در طرح‌ها و کار‌های خیر زمینه مشارکت مردم بالاست.

وزیربهداشت تصریح کرد: راه‌اندازی این مجموعه بااین ظرفیت و توان عظیم یک افتخار برای ایران و ایرانی است.

او افزود: در تمام تحقیقات و پژوهش‌های وزارت بهداشت، واکسن برکت کم‌عارضه‌ترین و موثرترین واکسن در کشور بوده است.

نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: تا کنون ۶۰میلیون دوز واکسن برکت در کارخانه شفافارمد تولید کردیم، به محض صدور مجوز وزارت بهداشت، واکسن مختص اومیکرون را درحجم بالا در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
 
تعداد بازدید : 3
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۳۸۱۳۹۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین