پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
خانه سینما در اطلاعیه‌ای درباره ابطال بند‌هایی از تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص تشکیل انجمن‌های صنفی سراسری شاغلان بخش فرهنگ، هنر و رسانه اطلاعیه‌ای ارایه کرد.

شعار سال:  به نقل از روابط عمومی خانه سینما، خانه سینما درباره ابلاغ دادنامه دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای داد.
 
در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به بروز نگرانی‌هایی که این روزها و بعد از ابلاغ دادنامه دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بندهایی از تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص تشکیل انجمن‌های صنفی سراسری شاغلان بخش فرهنگ، هنر و رسانه، خانه سینما لازم می‌داند برای روشن کردن اذهان و جلوگیری از شایعات و نگرانی‌های مرتبط با این خبر نکاتی را به عرض برساند.
 
تصمیم دولت در مورد تأسیس انجمن‌های صنفی سراسری بخش فرهنگ، هنر و رسانه با تصویب آئین نامه با هفت بند بنا بر اصل ١٣٨ قانون اساسی و در راستای اهداف مندرج در بند (چ) ماده ٩٢ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور تأمین امنیت شغلی و تسهیل فعالیت‌های شغلی و صنفی شاغلین بخش فرهنگ، هنر و رسانه در ١٩ آبان ماه سال ١٣٩٨ توسط هیات وزیران تصویب گردیده است. شایان ذکر است این مصوبه از برنامه توسعه چهارم جزء وظایف دولت قرار داشته است.
 
اخیراً این مصوبه به موجب ارائه دادخواست دو نفر شخص حقیقی توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به نظریه فقهی شورای نگهبان ابطال شده است.
 
خانه سینما ضمن ابراز تأسف شدید از این اتفاق، لازم می‌داند اعلام کند که ارتباط صنوف سینمایی و خانه سینما با آئین نامه ابطال شده هیات وزیران تنها ناظر بر متوقف شدن روند تأسیس و ثبت ٣ انجمن صنفی سراسری است که مطابق با همین مصوبه و قوانین موضوعه وزارت کار در حال طی کردن مراحل تأسیس، ثبت و فعالیت بوده‌اند نه همه انجمن‌های موجود در خانه سینما یا کلاً خود خانه سینما.
 
برای روشن‌تر شدن موضوع باید گفت از بین ٢٣ انجمن صنفی رسمی ثبت شده دارای شناسه ملی و ٩ انجمن دیگر که در حال طی کردن روند ثبت و دریافت شناسه هستند تنها سه انجمن صنفی علاوه بر داشتن سوابق ثبتی در اداره کل کار استان تهران موفق به احراز شرایط انجمن‌های صنفی سراسری ذیل این مصوبه نیز شده بودند که با رأی اخیر دیوان عدالت اداری تنها اعتبار هویت سراسری و کشوری آنها موقتاً دچار اختلال شده است که به طور طبیعی و بر اساس هویت حقوقی جاری خود یعنی انجمن صنفی کارگری مربوط به استان تهران به فعالیت‌های خود همچنان ادامه می‌دهند.
 
با اظهار تأسف مجدد از این اتفاق و قدردانی از توجه و نگرانی اهالی سینما و همچنین وقت و فضایی که رسانه‌ها به این موضوع اختصاص داده‌اند اعلام می‌کنیم خانه سینما و انجمن‌های عضو آن در جهت اعتلای سینمای فاخر ایران و بهبود شرایط کار و زندگی سینماگران عزیز و محترم آن تشکیل شده است، این مسئولیت ماست و قطعاً در این راه وظیفه خود می‌دانیم هر آنچه قانوناً امکانپذیر است انجام دهیم.»

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون  ، تاریخ انتشار:  17  اسفند 1400، کدخبر: ،www.purson.ir،387841

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین