پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۵۳۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
در مدیریتی اصطلاحی بنام سندروم شیشه خیارشور مطرح می‌باشد. کسانی که در کنار فردی که قصد باز کردن درب شیشه خیارشور دارند، حضور دارند و اصرار می‌کنند که می‌توانند درب شیشه را باز کنند. شیشه را در دست می‌گیرند و بشدت تلاش می‌کنند و با لبخندی مسخره، شیشه را به فرد اول بر می‌گردانند. شاید قیاس مع الفارق باشد، اما ادعای پایان بیکاری در هزار روستای محروم (حتی هزار روستا) در سال ۱۴۰۲، بیشتر شبیه یک آرزو و یا نوعی خیالات است. ایشان می‌داند با مداخله گری‌های صورت گرفته، ممکن است چه بلایی بر سر محیط روستایی بیاید. بنیاد برکت را کنترل کنید لطفا. تا قبل از اینکه دسته گل به آب دهد.
شعار سال: محمد ترکمانه افزود: ۱۰۰۰ روستا در سراسر کشور که دارای حداقل ۱۰۰ خانوار بوده‌اند، شناسایی و انتخاب شده‌اند تا با توجه به ظرفیت‌های بنیاد برکت و در قالب پویش «روستای بابرکت» و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، ظرف سه سال به روستا‌های بدون متقاضی کار تبدیل شوند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در هر یک از این روستا‌ها حداقل ۷۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد می‌شود و ۷ کارگاه تولیدی راه‌اندازی خواهد شد.

ترکمانه تصریح کرد: به این ترتیب در طی سه سال ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در این ۱۰۰۰ روستا اجرا می‌شود که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد این طرح‌ها در روستا‌های مورد نظر اجرا شده و مابقی طبق برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های اشتغال در ۱۰۰۰ روستای مورد نظر بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال است.

ترکمانه با اشاره به مهم‌ترین وجوه اشتغال‌زایی در ۱۰۰۰ روستای شناسایی شده، اظهار کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های خرد با سه تا پنج نفر نیروی کار و کارگاه‌های کوچک با ظرفیت اشتغال پنج تا ۱۰ نفر به عنوان تکمیل‌کننده زنجیره تأمین طرح‌ها و فرآیند اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های خرد و خانگی مبتنی بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و راه‌اندازی طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک، محور فعالیت‌های بنیاد برکت در ۱۰۰۰ روستای هدف را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد برکت از ورود این بنیاد به تمامی شهر‌های زیر ۳۰ هزار نفر در سال آینده خبر داد و گفت: بنیاد امسال در ۷۰ درصد شهر‌های کوچک کشور فعال بوده و اقدام به خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، عمرانی و زیربنایی کرده است.

ترکمانه توضیح داد: بنا داریم که شهر‌های کوچک را به عنوان پشتیبانان روستا‌های بدون بیکار قرار دهیم تا فرآیند ایجاد اشتغال، زنجیره تأمین و چرخه تولید کامل شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۸۹۴۳۲، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
یه تعرفی کرده، چرا اینقدر جدی گرفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
0
0
آقای احمدی نژاد هم پس از عدم موفقیت در ایجاد اشتغال وعده داده شده تعریف میزان اشتغال را به پایین ترین حد ممکن تقلیل داد. متاسفانه عصی از کارگزاران این دولت تجربه کافی و تخصص مرتبط نداشته و دچار سعی و خطا در مدیریت همراه با ادعاهای بزرگ شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین