پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران درباره پرداخت مطالبات جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: مطالبات مشمولان مرداد و شهریور ماه سال گذشته و تیرماه و بهمن ماه سال جاری پرداخت شده است.
شعار سال: بر اساس ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیرو‌های داوطلب غیرشاغل در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی صلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهادسازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده‌اند طبق مقررات، همطراز کادر نیرو‌های مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

 نورالدین علم بلادی درباره پرداخت مطالبات جانبازان و آزادگان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران افزود: مطالبات مشمولان ماده ۳۸ بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال در چهار نوبت در مرداد و شهریور ۱۳۹۹ و تیر و بهمن ماه سال جاری پرداخت شده است. اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت مطالبات پرداخت شده هر یک از مشمولان به صورت تفکیک شده به ادارات کل بنیاد استان‌ها اعلام شده و جانبازان عزیز می‌توانند با مراجعه به ادارات کل استان‌ها، وضعیت پرداخت مطالبات خود را کنترل کنند.

وی درباره پاداش پایان خدمت و احکام بازنشستگی جانبازان و آزادگان، گفت: بر اساس قوانین موضوعه از جمله قانون حالت اشتغال جانبازان مصوب سال ۱۳۷۲، ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سال ۱۳۹۱ و همچنین ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، جانبازان و آزادگان حالت اشتغال بر اساس ضوابط مربوطه مشمول بازنشستگی می‌شوند.

علم بلادی افزود: برای اجرای این مصوبات باید آیین‌نامه اجرایی تنظیم شود که در این آیین‌نامه شرایط و نحوه محاسبه و پرداخت پاداش پایان خدمت و اولویت‌بندی‌های مربوطه مشخص شود. علاوه بر آیین‌نامه، تأمین منابع مالی نیز مطرح است که باید از سوی دولت تأمین اعتبار صورت گیرد و در صورتی که این دو موضوع محقق شود پرداخت پاداش پایان خدمت، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

وی در مورد برخی ادعا‌ها در خصوص اولویت‌بندی پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان و آزادگان حالت اشتغال و مشمولان ماده ۳۸ تأکید کرد: هیچ اولویت‌بندی خارج از ضوابط قانونی وجود نخواهد داشت و بدیهی است مراجع قانونی نیز اجازه هیچ‌گونه اولویت‌بندی پرداخت خارج از ضوابط قانونی را نخواهند داد. این اولویت‌بندی بر اساس ماده ۷۵ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خواهد بود که با هماهنگی بنیاد و سایر دستگاه‌های ذیربط اعلام خواهد شد.

علم بلادی درمورد آیین‌نامه ماده ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از اوایل سال ۱۳۹۹ با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، پیش‌نویس مربوط به این ماده از قانون را تهیه و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال کرد که این پیشنهاد در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و نظرات آن کمیسیون حدود یک ماه قبل به بنیاد اعلام شد.

وی اضافه کرد: پیشنهادات اصلاح آیین‌نامه جهت تأمین نظر کمیسیون اجتماعی دولت از سوی معاونت تعاون و امور اجتماعی و مشاوران ریاست عالی بنیاد تحویل معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شده و پس از اخذ نظر دستگاه‌های ذیربط به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال خواهد شد تا مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ابلاغ شود.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران در مورد احکامی که اخیراً در اختیار برخی از جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال قرار گرفته و در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این احکام بدون اخذ نظر و هماهنگی بنیاد منتشر شده و مکاتبات لازم برای ابطال آن با ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شده است. بدیهی است اجرای احکام بازنشستگی جانبازان منوط به صدور و امضای اصل احکام فیزیکی توسط مسئولان ذیربط دستگاه‌های متولی است. در این باره مراتب گله‌مندی و اعتراض بنیاد نسبت به انتشار این احکام در فضای مجازی به ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز اعلام شده است.

وی افزود: با تلاش‌های ریاست بنیاد و رایزنی‌های انجام شده با مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، برای نخستین بار مبالغی در ردیف‌های اصلی بودجه بنیاد در سال ۱۴۰۱ برای پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال در نظر گرفته شده همچنین قول مساعد از مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبار در سایر ردیف‌های بودجه‌ای نیز اخذ شده است همچنین در آخرین جلسه کمیسیون اجتماعی دولت تلاش‌های زیادی شد تا آیین‌نامه مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصویب و ابلاغ شود.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران با بیان اینکه همه تلاش، سعی و تأکید ریاست بنیاد بر این است که هر چه زودتر تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انجام شود، افزود: امیدواریم این آیین‌نامه‌ها با اولویت در کمیسیون اجتماعی رسیدگی و عملیاتی شود ضمن اینکه با تأکید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع با اولویت در دستور کار معاونت‌های تعاون و امور اجتماعی و حقوقی و امور مجلس بنیاد قرار گرفته و در این رابطه معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد استعلام‌های لازم و جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز را آغاز کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۶۸۸۷۲۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین