پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
«کرگان» در غرب دشت کامیاران واقع شده است و بارها پوشش گیاهی دامنه زیبای این کوه تا ارتفاعات نزدیک به قله به تلی از خاکستر تبدیل شده است.

شعارسال: اعضای انجمن های طرفدار محیط زیست و فعالان این بخش اجتماعی روز جمعه اقدام به پاشیدن هزاران دانه وبذر گیاهان کوهی در دامنه کوه «کرگان» کردند.

شهروندان طبیعت دوست برای جبران مصائب زیست محیطی ناشی از آتش سوزی و حریق دامنه این کوه در غرب دشت کامیاران، بالغ بر 500 کیلوگرم تخم درختچه و گیاه کوهی و بومی را پخش کردند تا با شروع بارش ها دراین منطقه، شاهد بهاری سبز و شکوفا بود.

در چندسال اخیر آتش سوزی های عمدی و اتفاقی باعث نابودی صدها هکتار از مراتع و جنگل های دشت کامیاران و مناطق اطراف آن شده است و دراین میان گیاهان بومی و کوهی بیشترین آسیب ناشی از این حریق ها را متحمل شده اند.

کوه کرگان که در میانه روستاهای غرب و جنوب غربی کامیاران واقع شده است از آتش سوزهای اواخر بهار و فصل تابستان درامان نمانده و بارها پوشش گیاهی دامنه زیبای این کوه تا ارتفاعات نزدیک به قله به تلی از خاکستر تبدیل شده است.

پاشیدن تخم گیاهان، درختان و درختچه ها با توجه به اقلیم ونوع پوشش گیاهی متفاوت کوهستان های اطراف دشت کامیاران و دیگر مناطق این شهرستان، می تواند راه حل مناسبی برای جبران حریق های روی داده در سال های اخیر باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری شاهوخبر، تاریخ انتشار: 29آبان1395، کدخبر: 2434: www.shahokhabar.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین