پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
سخنان روح‌الله مومن نسب به مثابه اعتراف صریح وی به ارتکاب برخی جرایم نظیر جعل، نشر اکاذیب و حتی اقدام علیه امنیت ملی است.
شعار سال: مطابق مواد ۶،١٢ و١٣ قانون جرایم رایانه‌ای ساخت اکانت فیک به نام دیگران مصداق «جعل هویت رایانه‌ای» است. طبق ماده ۶٩٨ ق.م.ا نیز اقدام یاد شده مصداق نشر اکاذیب می‌باشد.

اما این اقدام می‌تواند مصداق تبلیغ علیه نظام هم باشد کهاز جرایم علیه امنیت ملی است که طبق ماده ۵٠٠ ق.م.ا هر فعالیتی که دلالت بر اشاعه موضوعاتی علیه نظام باشد مصداق آن است.

از آنجا که این اقدام مثابه قرار دادن نظام در مظان اتهام جعل، فریب و تهمت سازمان‌یافته است، دادستان وظیفه دارد برای اعاده حیثیت از نظام علیه اقدام این فرد اعلام جرم کند.

اما آیا امکان اینکه همین دست اقدامات توسط ایشان یا گروه‌های مشابه علیه رقبای سیاسی داخلی صورت گرفته باشد وجود ندارد؟ از آنجا که در سال‌های اخیر به کرات همین دست اقدامات علیه جریان‌ها و شخصیت‌های داخل نظام که با امثال آقای مومن‌نسب زاویه فکری داشته‌اند صورت گرفته، وظیفه نهاد امنیتی است که به صورت روشن در این باره از وی تحقیق کند و وظیفه نهاد قضایی است که چنین چیزی را از نهاد امنیتی بخواهد.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری
تعداد بازدید : 35

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اسکان نیوز
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین