پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
بخدا گاهی در این کشور خبر‌هایی را می‌شنویم که نمی‌دانیم باید گریه کرد یا خندید؟ یعنی چی که وزیر صمت به شرکت‌های خودروسازی، معدنی و غذایی دستور کاهش قیمت می‌دهد؟ یا قیمت‌ها ناعادلانه بالاست، یک بخشنامه لازم الاجرا می‌فرستید و تمام. یا شما از قیمت‌ها ناراضی هستید که بحث اش چیزی دیگری است. باید اول اتمسفر اقتصاد را اصلاح کرد، مداخله دستوری، نوعی مسکن است و توان ادامه ندارد.
شعار سال: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های بزرگ مانند صنایع خودروسازی، معدنی و غذایی باید فرایندشان را اصلاح کنند و کاهش قیمت و افزایش کیفیت دهند.
 
سید رضا فاطمی امین در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: یکی از اولویت‌هایی که ما در تجارت خارجی داریم این است که به جای صادرات مواد خام یا نیمه خام به سمت صادرات کالای دانش بنیان برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پارسال یک بخش جانبی در روز ملی صادرات داشتیم و در کنار معرفی صادرکنندگان نمونه به ۱۱۰ شرکت دانش بنیان جایزه دادیم امسال با توجه به این که شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری هم بر روی حوزه دانش بنیان تأکید دارد به طور کامل در حال بازنگری معیار‌های صادرکننده نمونه هستیم تا شرکت‌های صادرکننده کالای دانش بنیان اهمیت بیشتری داشته باشند و جزو سازندگان برتر محسوب شوند.

فاطمی امین افزود: تا کنون صنایع دانش بنیان، بیشتر عرضه محور بودند یعنی یک شرکت دانش بنیان محصول، فرایند و خدمتی را کار می‌کرد و باید دنبال این بودیم که برایش بازاری را فراهم کنیم، اما بهترین کار این است که تقاضامحور شوند.

او اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ مانند صنایع خودروسازی، معدنی و غذایی باید فرایندشان را اصلاح کنند و کاهش قیمت و افزایش کیفیت دهند و فرایند‌های جدیدی را پیاده سازی کنند و به سمت تحقیق و توسعه و کار‌های دانش بنیان بروند.

وزیر صمت گفت: پنج شنبه یک نشست هم اندیشی داشتیم و بیش از ۳۰ شرکت بزرگ در صنایع مختلف گرد هم آمدند و ایده‌ها و چالش هایشان را مطرح کردند.

فاطمی امین با بیان این که این می‌تواند تحولی را در حوزه دانش بنیان ایجاد کند، افزود: به عبارتی اگر لوکوموتیو بزرگی مانند دانش بنیان را به حرکت دربیاوریم و آن‌ها تحقیق و توسعه کنند قطعاً وقتی طرح‌های بزرگی مطرح می‌شوند شرکت‌های کوچک هم می‌توانند در قالب این طرح‌ها فعالیت کنند و این تأثیرات بزرگی در اقتصاد می‌گذارد.

وی گفت: اگر در حوزه‌ای کار دانش بنیان کنیم، اما آن حوزه نتواند در مقیاس گسترده تأثیرگذار باشد فقط یک زیبایی فناورانه محدود دارد؛ مهم این است کار دانش بنیان را بتوانیم در اقتصاد کلان گسترش دهیم و تأثیر قابل ملاحظه‌ای در زندگی مردم داشته باشد.

فاطمی امین افزود: بخشی به الزاماتی که می‌توان ایجاد کرد بر می‌گردد، امروز در شرکت‌های معدنی مطرح شد وقتی یک فراوری در مورد ماده معدنی را انجام می‌دهیم معمولاً یک باطله‌ای ایجاد می‌شود که در باطله ممکن است مواد معدنی دیگری باشد که استحصال نشوند یا فراوری پایین باشد حتی در ماده سنگ آهن، آهنش به اندازه کافی استخراج نشود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه باید رقابت در واحد‌های تولیدی ایجاد کنیم، افزود: یکی از واحد‌هایی که در همایش شرکت کرد شرکت لاستیک سازی بود که علاوه بر کار تولید لاستیک به بحث ماشین آلات ساخت لاستیک هم ورود کرده بود و این کار بسیار ارزشمندی است.

فاطمی امین گفت:صنایع در کنار اینکه یک تولید را به صورت انبوه دارند خیلی خوب است که تولیدکننده ماشین آلات آن صنعت هم بشوند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۱۶۰۷، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
امپراطور رو خوب اومدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین