پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان داشته است که بر اساس سیاست‌های حاکمیتی و قوانین و مقررات، وزارت بهداشت موظف به واردات دارو‌هایی که مشابه تولید داخل دارند، نیست. این مساله با مغالطه و بزرگنمایی برخی افراد و بطور خاص رسانه‌های بیگانه و معاند کمبود تلقی می‌شود؟ از جناب آقای سخنگو باید پرسید که در خصوص ماده موثره دارو‌ها و عوارض برخی از دارو‌های تولید داخل هم اندکی برای افکار عمومی توضیح دهند. ما بعنوان نمونه از قرص زادیتن شروع می‌کنیم. از هزار مصرف کننده به انتخاب خودتان بپرسید و نتیجه را مبنای تصمیم گیری قرار دهید. تا کی باید یاد بگیریم که سیاستگذاری پشت درب‌های بسته امکان پذیر نبوده و مدیر دولتی قیم ملت نیست. فقط و فقط خادمی است که باید گوش به فرمان باشد.

شعار سال: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت موظف به واردات دارو‌هایی که مشابه تولید داخل دارند، نیست و گشایش‌هایی در تامین ارز مورد نیاز دارو ایجاد شده و امیدواریم با این گشایش ها، اقلام کمبود دارویی به حداقل برسد.

محمد هاشمی افزود: بر اساس سیاست‌های حاکمیتی و قوانین و مقررات، وزارت بهداشت موظف به واردات دارو‌هایی که مشابه تولید داخل دارند، نیست، اما این مساله با مغالطه و بزرگنمایی برخی افراد و بطور خاص رسانه‌های بیگانه و معاند کمبود تلقی می‌شود.

وی اظهارداشت: چندین سال است که تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام رهبری و مسئولان کشور است و پیشرفت صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی یکی از نمود‌های تحقق این سیاست‌ها در حوزه سلامت است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۷درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور، تولید داخلی است و تلاش همه ما، خودکفایی و تامین همه دارو‌ها در داخل کشور است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: یکی از وظایف وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات دارو‌های خارجی دارای مشابه داخلی است؛ اقلام کمبود دارویی مشخص است و سازمان غذا و دارو برای واردات آنها، هر ماه اطلاعیه‌هایی صادر می‌کند.

هاشمی افزود: تقاضای ما از پزشکان، تجویز دارو‌های ایرانی و موجود است تا مردم برای تهیه دارو با سختی و مشکلات فراوان و بعضا رجوع به بازار غیررسمی و قاچاق و تقلبی، روبرو نشوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی رییس جمهور، معاون اول وی و به ویژه هماهنگی دستگاه اقتصادی و بانک مرکزی، گشایش‌هایی در تامین ارز مورد نیاز دارو ایجاد شده و امیدواریم با این گشایش‌ها، اقلام کمبود دارویی به حداقل برسد.

وی در پایان با انتقاد از برخی رسانه‌ها که گزارش و مصاحبه‌های قدیمی با موضوع کمبود‌های دارویی منتشر می‌کنند، تاکیدکرد: انتشار چنین گزارش‌های در تضاد با منافع ملی است و به نفع جامعه، سلامت و پیشرفت‌های صنعت داروسازی نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۷۲۱۰۱۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین