پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
سال‌ها است بونگ چَمر در جاده پل‌دختر به مرکز استان پیچیده و هر روز در این جاده دستان پینه‌بسته‌ی پدران و مادران زحمت‌کش پل‌دختری و معمولانی در سوگ عزیزانشان بر سر می‌زنند. جاده‌ای که به‌جای چهارخطه شدن، اتوبان مرگ شده است و در پل‌دختر و معمولان خانواده‌ای نیست که از اعضاى خانواده خود یا فامیل کسى را در این قتلگاه از دست نداده باشند.
شعار سال: پل‌دختر یکی از مهم‌ترین جاده‌های استان لرستان که حوادث آن همواره تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بوده و کمتر روزی است که شاهد جان باختن و مجروح شدن هم‌وطنانمان در این محور نباشیم. بر اساس آمارها، محور خرم‌آباد _ پل‌دختر یکی از محور‌هایی است که بیش‌ترین تصادفات و تلفات جاده‌ای را در استان داشته است و در سکوت و بی‌تدبیری مسئولان هر روز جان می‌گیرد به‌طوری که این جاده القاب بسیاری همچون جاده مرگ را به خود گرفته و به دلیل کوهستانی بودن منطقه و عبور جاده از میان پیچ‌های پرخطر، پرتگاه‌های متعدد و هم جهت بودن با رودخانه کشکان تاکنون سفر مسافران زیادی را نیمه‌تمام گذاشته و کام بسیاری از هم‌وطنان را نیز تلخ و خانواده‌های زیادی را عزادار کرده است.

درست است که بی‌کیفیتی وسایط نقلیه و عوامل انسانی همانند تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت‌های غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و ... در رخ دادن حوادث رانندگی دخیل هستند، اما نقش بسیار زیاد جاده‌های غیراستاندارد و دوطرفه را نمی‌توان در بروز این حوادث نادیده گرفت. چهار خطه خرم‌آباد_ پل‌دختر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی استان بود که روند اجرای آن از سال ۸۹ کلید خورده تا با احداث آن شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای این محور باشیم، اما با روند لاک‌پشتی افتتاح نشد تا اینکه بر اثر سیل فروردین سال ۹۸ تخریب شده و عملاً به یکی از محور‌های ناایمن و حادثه‌خیز مبدل شد و با گذشت سه سال از سیل فروردین سال ۹۸ در حد یک جاده محلی است و با هر بارش مسدود شده و کمبود اعتبار باعث شده عملاً کاری عمده‌ای از پیش نرفته و پیمانکار یکی از فاز‌ها به دلیل عدم پرداخت مطالباتش کارگاه را تعطیل کرده و در دیگر فاز‌ها کار به کُندی پیش می‌رود و امیدواریم این تصادفات مسئولان و متولیان حوزه راه را به خود بیاورد تا با تخصیص اعتبار روند بهسازی و بازسازی این محور را تسریع دهند.

تصادفات و حوادث ناگوار در این محور جولان می‌دهند و ما باید شاهد پَرپَر شدن همشهریانمان در این جاده ناایمن باشیم و نمی‌توانیم ترمز این حوادث را بکشیم. به دلیل بالا بودن نرخ عوارض آزادراه، ترافیک محور خرم‌آباد_پل‌دختر روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، اما این محور همان محور ناایمن و حادثه‌خیز است و پیچ‌های پی‌درپی، عرض کم، نداشتن شانه راه مناسب، وجود پرتگاه‌های متعدد و ... سبب رخ دادن حوادث ناگوار در این محور می‌شود.

محور پل‌دختر در دو روز گذشته شاهد چهار تصادف بوده که در این تصادفات چند نفر فوت کرده و چند نفر نیز مصدوم شده و چنان تأثرانگیز است که در هر نقطه‌ای دیگر از کشور می‌بود با پیگیری نماینده و مسئولان آن منطقه تبدیل به تیتر یک رسانه‌های کشور می‌شد و دستور سریع و قاطع مسئولان کشوری مبنی بر رفع سریع معضل صادر می‌گردید. حداقل انتظار این است نماینده پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی از ابزار‌های قانونی خود (تذکر، سوال و استیضاح) استفاده کرده و وزیر را به‌واسطه مرگ موکلین خود در این محور حادثه‌خیز به‌ویژه مرگ چند نفر و مجروح شدن هشت نفر طی هفته به مجلس فرابخواند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری یافته، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۸۸۷۱، yaftenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین