پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، از فروخته شدن آب قبل از ورود آن به سد زاینده رود خبر داد گفت: توسعه روز افزون کارخانجات پر مصرف در استان اصفهان موجب هدر رفتن آب زاینده رود شده است.

شعار سال: علی محمدی‌مقدم در همایش بررسی مسائل و مشکلات آب استان که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به خارج شدن 3.6 میلیارد متر مکعب آب از استان در سال 90 و 91 گفت: در آماری خروجی آب استان حدود 11میلیارد متر مکعب گزارش شده است که این خروجی ارتباطی با آب استان ندارند.

وی مشکل آب استان را تغییر نوع بارش از برف به باران، افزایش تبخیر و نوع مدیریت آب برشمرد و افزود: میانگین بارش‌ها تغییر محسوس به خود ندیده است و باید مدیرت صحیح روی آب وجود داشته باشد.

محمدی‌مقدم از فروخته شدن آب قبل از ورود آن به سد زاینده رود خبر داد و اظهار کرد: توسعه روز افزون کارخانجات پر مصرف در استان اصفهان و همچنین ادامه روند کار کارخانجات از رده خارج شده و آلوده‌کننده همچون ذوب‌آهن موجب هدر رفتن آب زاینده رود شده است.

مشاور شبکه آب استان، احداث تونل بهشت آباد را موجب خشک شدن منابع آب بسیاری از شهرهای استان دانست.

در ادامه این همایش علی میراحمدی، هدف از برگزاری همایش‌های بحران آب در دانشگاه‌های استان را گفتمان سازی و مطالبه‌گری از مسئولین و همچنین شناخت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آب استان به منظور استفاده درست از منابع طبیعی استان برشمرد و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین راه برای خروج استان از رکود است که با شناخت ظرفیت‌های استان می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 20 آبان 1394، کد مطلب: 948-6914-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین