پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۰۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به توقف مذاکرات گفت:به‌نظر می‌رسد برجام که به‌قول آقای روحانی «بیش از یک‌سال پیش قابل احیا بود»، فدای پروژه بزرگ‌تری شده، اما چوب روسی هم بی‌اثر نبوده است!
شعار سال: بدون ارایه تحلیل و توضیحی چند، سعید حجاریان در چند خط با اشاره به توقف مذاکرات بیان داشته است که برجام فدای پروژه بزرگ‌تری شده، اما چوب روسی هم در توقف آن بی‌اثر نبوده است!

این در حالی است که بهمن ماه سال گذشته، محسن جلیلوند تحلیل گر روابط بین الملل در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی و در پاسخ به سوال" آیا روسیه، ایران را برای امتیازگیری در بحران اوکراین ذیل مذاکرات وین خواهد فروخت؟ " بیان داشته بود که:

بحث فروش ایران از طرف روسیه در مذاکرات وین مطرح نیست. می‌توان گفت احتمالا ایران قربانی بحران اکراین خواهد شد. به هر حال اینجا منافع ملی کشورهاست که تعیین می‌کند چه سیاستی را در چه بازه زمانی پی بگیرد. اما بی شک اگر بحران اوکراین تشدید پیدا کند و حتی کار به جنگ احتمالی هم کشیده شود یقین بدانید مسکو چاره‌ای جز استفاده از کارت بازی ایران در مذاکرات وین به نفع خود ندارد.

به همین دلیل است که من بار‌ها عنوان کرده ام ایران در مذاکرات وین باید هرچه سریع‌تر گفت و گوی مستقیم و رو در رو با آمریکا را در دستور کار قرار دهد تا مانع از سوءاستفاده برخی بازیگران مانند روسیه و چین شود. چون به هر میزان که این مذاکرات مستقیم با آمریکا در وین دیرتر انجام شود به همان اندازه فرصت، فضا و بستر برای سوء استفاده و استفاده ابزاری روسیه، چین و حتی اروپا از کارت ایران شکل خواهد گرفت.

واقعیت این است که مذاکره مستقیم با آمریکا را در سایه گفتگو‌های وین می‌تواند یک موازنه استراتژیک و راهبردی برای ایران به دنبال داشته باشد. اگر این موازنه استراتژیک برای جمهوری اسلامی در سایه گفت وگوی مستقیم با آمریکا شکل بگیرد دیگر روسیه، چین و هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند از کارت بازی ایران سوء استفاده کند و تهران را وجه المصالحه منافع خود قرار دهد. اما متاسفانه فعلا ایران وجه المصالحه‌ای بین ابرقدرت‌ها و قربانی تقابل روسیه و چین با آمریکا شده است.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
3
0
اون بیشعوری که پیشنهاد مذاکره با اربابای آمریکایی رو میده و براشون دم تکون میده اندازه خر حالیش نیست باید بفهمه آمریکایی های تروریست نه به ما تضمین میدن و نه نام سپاه رو از لیست تروریست که برازنده خودشون هست رو حذف می‌کنند..این خائنین بی شرافتی که دنبال لیس زدن ما تحت اربابای آمریکایی شون هستند و دنبال مذاکره با ارباباشون هستند یا واقعا نفهم هستند یا خودشون رو به خریت و نفهمی زدن.
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 

لطفا در هر شرایطی ، نظرات تان را مودبانه منتقل کنید. ورای جنبه دینی، اخلاقی و انسانی توهین، کم توجهی به ادبیات بیان شده، می تواند پیگرد حقوقی داشته باشد . 


ممنون از همراهی های شما

پاسخ ها
هادی
| Germany |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
چند سالته عمویی اینقدر فحش میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
موافقان خاص( نه مردم) انقلاب اسلامی به دو گروه بدها ( منافقین نفوذی، منتفعین و متعصبین) و خوب ها ( منتقدین معتقد به نظام ، ایده ال گرایان معتقد به تمدن سازی) تقسیم بندی می شوند. این بنده خدای فحاش را باید جزو کدام گروه تقسیم بندی کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
0
حجاریان اول باید جواب دهد که آیا او نبود که خودکفایی گندم را فدای واردات گندم کرد ؟ لقب سلطان گندم که معروف است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین