پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برخی از واردکنندگان می‌خواهند از جیب ملت و ارز یارانه‌دار به واردات کالا‌های مصرفی اقدام کنند، در حالی که ۷۰ تا ۸۰ درصد ارز نیمایی برای واردات نهاده‌های تولید و مواد اولیه و ماشین‌آلات اختصاص می‌یابد.
شعار سال: علیرضا پیمان‌پاک در حاشیه همایش مشترک بازرگانی ایران و روسیه به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در مورد واردات کالا‌های مصرفی مانند مربا گفت که، بر اساس قوانین، واردات کالا‌های مصرفی برای تولید داخل ممنوع است، اما واردات سه میلیون دلاری با عنوان مربا در واقع کنسانتره میوه‌های گرمسیری بوده که برای مواد مصرفی سایر صنایع غذایی استفاده می‌شود. البته واردات سه میلیون دلاری مربا در مقایسه با کل واردات ۵۰ میلیارد دلاری، رقم قابل ناچیری است.

تعداد بازدید : 3
وی اضافه کرد: در سایر کشور‌ها در دو سه ماه مانده به فصل برداشت، ممکن است مشکلاتی برای واردات داشته باشند، اما با توجه به اینکه ذخایر غذایی ما مناسب و واردات نیز به اندازه کافی است، بنابراین مشکلی در زمینه امنیت غذایی نداریم.

وی تأکید کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد کالا و مواد مورد نیاز کشور خریداری و ذخیره شده است بنابراین مشکلی در تامین مواد غذایی و کالا‌های اساسی وجود ندارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مورد اصلاح آئین‌نامه واردات ته‌لنجی نیز گفت: این آئین‌نامه در دولت تهیه شده و به زودی اصلاح می‌شود، اما نباید انتظار داشت همه مواردی که در سال‌های گذشته مشکل داشته، در سه ماه آینده در دولت به سرانجام برسد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۴۵۶۷۸۳، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین