پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
جمعی از اعضای خانواده دامپزشکی با ایجاد کمپینی در فضای مجازی، با نگارش نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خواستار قرار گرفتن دامپزشکی در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور شدند.
شعار سال: متن این نامه به شرح زیر است:

درخواست قرار گرفتن دامپزشکی در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور

جناب آقای عبدالملکی
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جناب آقای موسوی
مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی

با سلام و احترام.

کارکنان دامپزشکی به‌عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت جامعه در خط مقدم مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند و به همین دلیل هر ساله تعدادی از کارکنان آن در اثر تماس با دام‌های آلوده، به بیماری‌های خطرناک و کشنده مشترک بین انسان و دام مبتلا و همچنین در هنگام تزریق واکسن به دام‌ها دچار گاز گرفتگی یا مصدومیت‌های شدید ناشی از برخورد فیزیکی با دام‌ها می‌شوند.

کارکنان دامپزشکی همچنین به علت تردد مکرر با خودرو در جاده‌های خاکی، اگر از سوانح جاده‌ای جان به در ببرند، به بیماری‌های تنفسی و حرکتی نظیر دیسک کمر و آرتروز مبتلا می‌شوند. آنچه در تحقیقات علمی و مراجع بین‌المللی به تأیید رسیده است، نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد بیماری‌های عفونی، ۷۵ درصد بیماری‌های نوپدید و ۸۰ درصد عوامل بیماری‌زا در جامعه انسانی منشاء حیوانی دارد. همچنین بیش از ۷۰۰ نوع بیماری مشترک بین حیوان و انسان وجود دارد و کارکنان دامپزشکی با کنترل این عوامل بیماری‌زا در حیوانات از سرایت آن به انسان جلوگیری می‌کنند.

به همین دلیل است که این حرفه در ردیف ۵ شغل خطرناک دنیا قرار گرفته و در بسیاری از کشور‌ها جزو مشاغل سخت و زیان آور به حساب می‌آید؛ لذا تقاضای کارکنان دامپزشکی کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی، قرار گرفتن حرفه دامپزشکی در کلیه رده‌ها در لیست مشاغل سخت و زیان‌آور می‌باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۹۷۶۰، hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین