پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به پیش بینی اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از معلمان در طرح رتبه بندی حدود ۸۵۰ هزار معلم خبر داد و گفت: این مبلغ برای ۱۸ ماه نخست اجرای این طرح در نظر گرفته شده است. در صورت موفقیت در اجرای و ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، سهم پیش بینی شده برای رتبه بندی معلمان افزایش خواهد یافت.
شعار سال: یوسف نوری روز دوشنبه در نشست با تشکل‌های دانش آموزی و فرهنگیان گلستان در گرگان اظهار داشت: آموزش و پرورش کشور برای تداوم روند علم آموزی مطلوب به ۱۲۰ هزار کلاس درس جدید احتیاج دارد که اگر هزینه ساخت هر کلاس درس ۱۰ میلیارد ریال برآورد شود حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: در سفر‌های استانی رییس جمهور تاکنون رقمی معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور اختصاص یافته و بر اساس تفاهم صورت گرفته با خیرین قرار است رقمی معادل هفت هزار میلیارد تومان نیز از سوی آنان برای این طرح هزینه شود.

وی همچنین به پیش بینی اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از معلمان در طرح رتبه بندی حدود ۸۵۰ هزار معلم خبر داد و گفت: این مبلغ برای ۱۸ ماه نخست اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

نوری افزود: در صورت موفقیت در اجرای و ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، سهم پیش بینی شده برای رتبه بندی معلمان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه‌های این طرح و در صورت تصویب نهایی، امتیازات پیش بینی شده از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای معلمان منظور خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرات کرونا بر نظام آموزشی کشور گفت: برای جبران افت تحصیلی و تقویت و بهبود یادگیری دانش آموزان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش آموزان تصویب شد و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید تا نسبت به تامین این اعتبار با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی در خصوص کنکور هم گفت: از سال آینده رابطه آموزش و پرورش با مقوله کنکور قطع خواهد شد، زیرا آسیب زیادی از برگزاری این آزمون به مجموعه آموزش و پرورش وارد می‌شود.

نوری افزود: برنامه ریزی شده تا طی سه سال آینده کنکور به سوی سئوالات تشریحی سوق داده شده و تصحیح اوراق هم الکترونیکی انجام شود که این روش در واحد‌های زیر مجموعه خارج از کشور به صورت آزمایشی در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز به صورت زمینی از استان خراسان شمالی وارد گلستان شده بود پس از حضور در شهر علی‌آبادکتول و سرکشی از چند طرح عمرانی آموزش و پرورش این شهر، با دانش آموزان نخبه استان در گرگان دیدار و گفتگو کرد.

حضور در شورای آموزش و پرورش و شورای عالی اداری گلستان دیگر برنامه سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به گلستان است.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۷۳۶۲۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین