پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نگاه به بازنشسته باید تغییر کند زیرا واژه بازنشستگی دچار نوعی قضاوت ارزشی شده است در حالی که این دوران می‌‌تواند دوران شیرینی برای بازنشسته باشد.

شعارسال: محمدعلی ابراهیم زاده، در نشست خبری مشترک با مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با بیان اینکه نظام بازنشستگی ۲۲ آذرماه امسال، ۹۴ ساله می‌شود، افزود: نظام بازنشستگی طی ۹ دهه دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده به طوری که صندوق بازنشستگی کشوری با سه گروه مخاطبِ شاغلان، بازنشستگان و ورثه بگیران در این نظام پیشتاز بوده است.

وی تصریح کرد: این سه گروه مخاطب به ویژه بازنشستگان، علاوه بر نیازهای اقتصادی و پرداخت حقوق، نیازهای فرهنگی و اجتماعی متفاوتی نیز دارند که با همکاری رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب میتوان این نیازها را در جامعه اشاعه داد.

ابراهیم زاده با بیان اینکه مهمترین زبان بیان اطلاعات، زبان هنر است، ادامه داد: زبان هنر با توجه به کارکردهای آگاهی بخشی خود، می‌تواند حوزه تاثیرگذاری برای ارتقا وضعیت بازنشستگان در جامعه باشد، به گونه‌ای که شاید ده‌ها سمینار علمی نتواند این مهم را بیان کند.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری واژه‏‌ "بازنشستگی" بار این کلمه را منفی ارزیابی کرد و گفت: نگاه به بازنشستگی و بازنشستگان باید در جامعه تغییر کند چراکه واژه بازنشستگی از همان ابتدا دچار نوعی قضاوت ارزشی شده است.

ابراهیم زاده اظهار کرد: هنرهای مختلف می‌توانند این مهم را در جامعه انعکاس دهد که بازنشستگی پایان زندگی نیست بلکه ادامه همان دوران استخدام است اما نقش سینما و صدا و سیما در این میان پر اهمیت‌تر و تاثیرگذارتر است.

وی بیان کرد: توجه به نیازهای درمانی و تفریحی بازنشستگان با افزایش سفرهای گردشگری و تکریم بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در اولویت قرار گرفته است و این موضوعات خود می‌توانند سوژه‌ای مناسب برای مستندسازی در سینما تبدیل شود.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در دهمین جشنواره سینما حقیقت بخش ویژه بازنشستگان با عنوان "خرد و تجربه" با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه برگزار می‌شود، گفت: بخش ویژه فیلم‌های مستند بازنشستگان، قابلیت برگزاری و نمایش در سطح بین المللی را دارد و مسولان صندوق در این زمینه برنامه ریزی می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 2آذر1395، کدخبر: 161495: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین