پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: هم اکنون بیماران سرطانی که در مرحله درمان موهای خود را از دست می‌دهند با استفاده از کلاه‌های یخی از ریزش موهای آن‌ها جلوگیری می‌شود.
شعار سال:

رضا ملایری، فوق تخصص خون و سرطان بالغین در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان در پاسخ به این سؤال که آیا کسی که سرطانش در مراحل ابتدایی تشخیص داده و درمان می‌شود همانند کسی است که مبتلا به سرطان نبوده، گفت: بله، هم اکنون سرطان‌هایی که در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود، شانس بهبودی بیمار بسیار بالا می‌رود به طوری که می‌توان گفت این بیماران بالای 90 درصد خوب می‌شوند و می‌توانند زندگی معمولی را داشته باشند.

ملایری افزود: سرطان‌ها را در هر مرحله‌ای می‌توان درمان کرد، یعنی می‌توان طول عمر بیمار را افزایش داد و علایم آن را بهبود بخشید. هم اکنون بیشتر بیماران سرطانی می‌توانند امید بهبودی داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه با شروع درمان سرطان و شیمی‌درمانی موهای بیمار به طور کامل بریزد بستگی به داروهای شیمی‌درمانی دارد. مثلا داروهای شیمی درمانی که برای سرطان‌های گوارش استفاده می‌شوند یا ریزش مو ندارند یا خیلی کم ریزش مو را به همراه دارد.

ملایری کلاه‌های یخی را راه حل ریزش مو بیماران سرطانی دانست و گفت: هم اکنون در بسیاری از مراکز کشور از این کلاه‌های یخی استفاده و سبب می‌شود فرد به طور کامل موهایش را از دست ندهد و جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

فوق‌تخصص خون و سرطان بالغین در پایان گفت: وقتی متوجه می‌شویم فردی به سرطان مبتلاست بهترین کار این است که به وی بیماری‌اش گفته شود این یک تخصص و تجربه است که پزشکان باید آن را داشته باشند تا بتوانند خبر بد را به بیمار خود بدهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آذر 1395، کد مطلب: 13950902000236: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین