پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۰۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
بشکل زشتی برای فرار به جلو بحث قاچاق را پیش می‌کشند. قاچاق یا از طریق دور زدن و ایجاد فساد در نظامات گمرک صورت می‌گیرد یا بدلیل ضعف مرزبانی. در هر دو صورت، این دو نهاد باید پاسخگو باشند. نکته بعدی، کم توجهی به مبارزه با قاچاق در سطح شبکه توزیع و خرده فروشی است. اگر کالایی قاچاق است، الزاما باید در شبکه توزیع و خرده فروشی ممنوع المعامله قلمداد شده و قابلیت پیگیری تعزیراتی داشته باشد. لطفا من بعد با طرح مسئله قاچاق، فرار به جلو نکنید. قاچاق و قاچاقچی و مسئول اهمال کار، هر سه مشخص بوده و استفاده از عبارات کلی، صرفا می‌تواند دلیل تراشی و توجیح گری قلمداد شود.
شعار سال: «محمدمهدی برادران» امروز در نشست مشترک دبیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رؤسای سازمان‌های صمت کشور، اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشت راهبرد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ولایت‌مداری نخستین راهبرد در این زمینه است که رهبر معظم انقلاب خواستار مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و نسبت به این موضوع بسیار حساسیت نشان می‌دهند.

معاون وزارت صمت تصریح کرد: راهبرد دوم هم‌افزایی بین دستگاهی و استانی در رده‌های مختلف در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و راهبرد سوم قانونمند و نظام بودن در این موضوع است.

برادران خاطرنشان کرد: راهبرد چهارم همه‌جانبه بودن، پنجم قانونی بودن، ششم استمرار در کار، هفتم جدیت و در نهایت راهبرد هشتم توجه به پیوست اجتماعی و فرهنگی، افکارسنجی مردم و ارتباط با رسانه در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی با بیان اینکه هدف از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است، تاکید کرد: قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند، به عنوان مثال کارتن لوازم خانگی با قیمت دو میلیون تومان فروخته می‌شود و این نشان می‌دهد که قصد سوءاستفاده از آن را دارند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: برنامه وزارت صمت برای مبارزه با کالا‌های قاچاق بر اساس اولویت‌بندی، شامل بخش قطعات خودرو، لوازم خانگی و محصولات دخانی است و سپس در حوزه لوازم آرایشی، پوشاک، اسباب‌بازی و پتروشیمی‌ها ورود خواهیم کرد.

وی با اشاره به قاچاق ۵۰۰ میلیون دلاری اسباب‌بازی در سال، تصریح کرد: در بخش قطعات یدکی خودرو بیش از ۲ میلیارد دلار سالانه کالای قاچاق جابه‌جا می‌شود که با مجموع کالا‌های تقلبی به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال می‌رسد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۸۱۲۰۵۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
کی ازشون پاسخ طلبی قراره بکنه؟ دلت خوشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین