پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
یکی از مشکلات فعلی کشور، سامان دهی به بحث ضابط‌های قضایی و تخصصی کردن کار آنهاست. متاسفانه در چنین شرایطی دادستان محترم کل کشور، از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها درخواست ورود به این حوزه را کرده است. کاری که به ظاهر با رویکرد تخصصی کردن فعالیت ضابط‌های قضایی صورت پذیرفته، اما بشدت می‌تواند پر پیامد باشد. مشفقانه تقاضای بازنگری داریم.
شعار سال: محمدرضا مردانی، با بیان اینکه قوه قضائیه با اقدامات و رویکرد‌های خود، نقش بی‌بدیلی در ایجاد احساس امنیت در جامعه و افزایش امید و نشاط در میان مردم دارد، گفت: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در تحولات رو به جلو و مثبت قوه قضائیه نقش بارز و برجسته‌ای داشته و دارند تا آنجا که مورد تمجید علنی مقام معظم رهبری نیز قرار گرفتند.

مردانی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید از مجموعه اساتید متدین، متعهد و متخصص دانشگاه‌ها تشکیل شده که به صورت داوطلبانه و با انگیزه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عضویت این سازمان درآمده‌اند، گفت: صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در جامعه علمی و کشور، رسالت اصلی بسیج اساتید است.

وی افزود: طبق آخرین آمار در حال حاضر ۵۶ هزار نفر از اعضای هیئت علمی و مدرسین دانشگاه‌ها، در هزار و ۸۰ کانون و قریب به ۱۰۰ اندیشکده تخصصی بسیج اساتید در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر عضو هیئت علمی و مابقی از مدرسین دانشگاه‌ها هستند.

مردانی همچنین به ارائه گزارش مختصری پیرامون اهداف، برنامه‌ها و عملکرد بسیج اساتید در حوزه‌های "علمی و پژوهشی"، "سیاسی و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی" و همچنین "فرهنگی و اجتماعی" پرداخت.

وی همچنین بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر بسیج اساتید برای کمک به قوه قضائیه در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و مدیران تأکید کرد.

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور طی سخنانی در این نشست با اشاره به پیشنهاد ضابط قضائی شدن اساتید بسیجی، گفت: از شما اساتید بسیجی درخواست می‌کنیم راهکار‌های اجرایی خود را در این زمینه به ما منتقل کنید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۸۵۰، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین