پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
چند طرح تحقیقاتی کم نتیجه، سرمایه گذاری بالا روی یوز (ادعا شده بعنوان موتور جستجوی تخصصی ایرانی) و مواردی همانند، تنها بخشی از هزینه‌های صورت پذیرفته برای راه اندازی مرورگر‌های داخلی است. شورای عالی فضای مجازی بهتر است که قبل از درخواست راه اندازی مرورگر‌های داخلی، در خصوص اقدامات قبلی شفاف سازی کند؟ آیا بخش‌ای. تی کشور، دکان برای بعضی از افراد است؟
شعار سال: در جلسه سه‌شنبه ۲۱ تیرماه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد و پنج دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در این جلسه موضوع لزوم گسترش خدمات دیجیتالی دولت بود. همچنین اعضای این شورا با ذکر این نکته که پیام‌رسان‌های داخلی اخیراً مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته‌اند، خواستار راه‌اندازی مرورگر‌ها و موتور‌های جست‌وجوی داخلی شدند.

ادعای استقبال کاربران از پیام‌رسان‌های ایرانی در حالی توسط اعضای شورای عالی فضای مجازی مطرح شده که چند ماه قبل، مدیران عامل چند پیام‌رسان داخلی از رشد کند پیام‌رسان‌های ایرانی خبر داده و به چالش‌های فراوانی که در مسیر رشد و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد، اشاره کرده بودند.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ تعداد کاربر فعال ماهانه این پیام‌رسان تا اردیبهشت ۱۴۰۱ را ۵ میلیون کاربر عنوان کرده بود. به گفته مدیرعامل آی‌گپ، ۴ میلیون کاربر به‌صورت ماهانه در این پیام‌رسان فعالیت دارند و تعداد کاربران فعال ماهانه سروش‌پلاس نیز ۳ میلیون اعلام شده است.

با در نظر داشتن این آمار و با استناد به آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) واتساپ با ۷۱ درصد استفاده پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان در ایران به حساب می‌آید. در همین نظرسنجی میزان استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی از جمله سروش‌پلاس و آی‌گپ به‌ترتیب ۳٫۶ و ۱٫۸ درصد گزارش شده است.

بنابراین، تعداد کاربران فعال این پیام‌رسان‌ها نه‌تن‌ها نسبت به کل جمعیت استفاده‌کننده از موبایل در ایران بسیار اندک بوده، بلکه در مقایسه با تعداد کاربران پیام‌رسان‌های خارجی نیز بسیار کم است. با در نظر داشتن این موضوع و عدم ارائه آمار و ارقام جدید از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی، مشخص نیست این استقبال چه میزان بوده و درخواست راه‌اندازی مرورگر‌های بومی تا چه اندازه به گسترش خدمات دیجیتالی داخلی مرتبط است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از وب زوم، تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۱۷۸۹، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین