پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
«موزه عروسکی» شهرک غزالی با بیش از یکصد عروسک خاطره ساز و نوستالژیک آماده بهره برداری و نمایش شده است.
شعار سال:  مهدی میرچی ـ مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی ـ درباره ساخت موزه عروسکی در این شهرک گفت: طرح توسعه شهرک غزالی، از اداره کل تولید سیما مطرح شد و بر همین اساس، یک کارگروه با همکاری سازمان صدا و سیما و شهرک غزالی شکل گرفت. ما می‌خواستیم اتفاقی بیفتد که مردم با عقبه فعالیت‌های رسانه ملی آشنا شوند.

او خاطرنشان کرد: سازمان صداوسیما ظرفیت بسیار دارد. از اکسسوار گرفته تا لباس و چیز‌های دیگر، یک گنجینه است که در شهرک سامان دهی شده است. ما تصمیم گرفتیم عروسک‌هایی که در سازمان موجود بود را جمع آوری کنیم.

به گفته میرچی هدف از احداث موزه عروسک این بود که یک عقبه شناسی و هویت شناسی برای مخاطب ایجاد و مخاطب با گذشته رسانه ملی آشنا شود. او ادامه داد: می‌خواستیم مخاطب ببیند که رسانه ملی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه کاربرد و چه عقبه‌ای داشته است. علاوه بر این، ما کار‌های عروسکی که نوستالژیک دهه ۶۰ و ۷۰ است را معرفی کردیم. در کنار هر کدام از عروسک‌ها، برنامه سازان، هنرمندان و حتی مدیرانی که در زمان حضور عروسک‌ها در تلویزیون حضور داشتند را هم معرفی کرده‌ایم.

مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی با بیان اینکه در اصل ساخت موزه سیما که شامل تمام اتفاقات تلویزیون و رسانه ملی می‌شود، مد نظر تلویزیون و شهرک غزالی بوده است، در این زمینه توضیح داد: در وهله اول ما وارد بخش کودک و نوجوان شدیم و موزه عروسکی را راه اندازی کردیم. بیش از یکصد عروسک اصلی را جمع آوری کردیم؛ در این میان برخی از عروسک‌ها نیاز به تعمیر داشتند. همه این کار‌ها در سخت‌ترین شرایط کرونا که خیلی از سازمان‌ها تعطیل بودند، توسط بچه‌های شهرک با عشق و علاقه انجام شد. این حرکت از طرف اداره کل هم حمایت شد و ما در عرض سه ماه موزه‌ای احداث کردیم که بیش از یکصد عروسک شناسنامه دار را شامل می‌شود. این موزه باز هم ظرفیت‌های توسعه‌ای دارد و می‌توان بیشتر به آن بها داد و وسیع‌ترش کرد. می‌توانیم از این طریق کارآفرینی کنیم و بخش عروسک سازی را فعال کنیم، می‌توانیم از این کار‌ها ایده‌هایی بگیریم.

او درباره نخستین بازگشایی موزه عروسکی گفت: در نوروز برای تست موزه عروسکی را بازگشایی کردیم که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده و مردم لذت بردند. یک نفر در بخش محتوایی موزه خیلی به ما کمک کرد و اگر ایشان نبودند شاید انجام این کار ممکن نبود؛ خانم گیتی فر شفائی که تهیه کننده باسابقه برنامه‌های کودک از جمله خالق «گنجشکک اشی مشی» هستند. ایشان در کنار مجموعه ما شبانه روز کمک کردند تا عروسک‌ها را دوباره احیاء کردیم. اکنون بیش از یکصد عروسک داریم که همه شناسنامه دارند و برای بهره برداری آماده‌اند.

میرچی در پایان گفتگو با تاکید بر اینکه بازدید از شهرک غزالی فعلا برای عموم امکان پذیر نیست و ورود به شهرک و بازدید از موزه عروسکی پس از ساخت و ساز‌های پروژه‌های در حال ساخت و مساعد شدن شرایط، ممکن خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که از موزه عروسکی به صورت گروهی بازدید شود تا بازدیدکنندگان اطلاعات وسیع و کافی از پیشینه عروسک‌ها به دست بیاورند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۴۰۶۸۵۹، purson.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین