پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
سلیقه محوری یعنی مرگ سازمان. یعنی مدیریت دستوری منجر به هرج و مرج گرایی در حال و آینده. آیا رسانه ملی که بعنوان مدرسه از آن نظام برده شده است، می‌توانست تا این حد سلیقه محور باشد که مرضیه برومند از آن تعریف می‌کند؟ آیا می‌توان با چنین سازمانی، نقش و کارکرد و وظایف رسانه ملی برای انقلاب اسلامی را ایفا نمود؟ وضعیت این سازمان برای ایفای نقش و مسئولیت در گام دوم انقلاب گونه است؟
شعار سال: مرضیه برومند از روایت‌هایی سخن می‌گوید که نظیر آن را از برخی دیگر از بازیگران، مجریان، کارگردان‌ها و تهیه کنندگان هم شنیده ایم. سوال اینجاست که چرا این گونه شد؟ کجای کار و مسیر را اشتباه رفتیم که رسانه ملی، به طنز یا جدی در موقعیت‌های گوناگون رسانه میلی نامیده شد؟ چکار کنیم که جلوی این شیوه از کج روی‌ها در گام دوم انقلاب گرفته شود.

روایت مرضیه برومند از بلایی که صداوسیما بر سر سریال «آرایشگاه زیبا» آورد، هم شنیدنی است و هم تاسف آور. برای آشنایی بیشتر و تمرکز ذهن، خلاصه داستان سریال آرایشگاه زیبا در ادامه متن آورده شده است:
اسد خمارلو آرایشگری است که با آن که سن بالایی دارد، هنوز ازدواج نکرده و همین امر منجر به این می‌شود که هر کدام از دوستانش، شخصی را برای ازدواج، به او معرفی کنند. این قضیه تا جایی پیش می‌رود که پسر خسته شده و سعی می‌کند به زندگی خود سر و سامانی بدهد. در هر قسمت از داستان، پسر به همراه مادر و خواهرش به خواستگاری می‌رود، ولی هیچ‌یک سودی ندارد تا این‌که با خانمی آشنا می‌شود. نام آرایشگاه اسد خمارلو، آرایشگاه زیبا است، که روی شیشۀ آن نوشته: آرایشگاه زیبا_نایس سابق.
افشاگری‌های مرضیه برومند و شائبه‌های سلیقه محوری در صداسیما
مرضیه برومند روایت می‌کند که «آرایشگاه زیبا»، دو سال توقیف بود. یکی از دلایلش این بود که می‌گفتند چرا اصلان غمخوار (محمود بصیری) قزوینی است و لهجه دارد و دیگری اینکه اسد خمارلو (رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک) چرا شعر فردوسی می‌خواند. پیشنهاد دادند که شعر فردوسی را در بیاورید و اصلان غمخوار را هم دوبله کنید.

برومند روایت می‌کند که به آن‌ها گفتم هرگز چنین کاری نمی‌کنم. کار دو سال توقیف شد. بعد از دو سال به دلایلی مجبور شدند کار را پخش کنند. گفتند اسم مرضیه برومند نباشد گفتم مهم نیست. اهمیت این است که مردم کار را ببینند. گفتند اسم کارگردان را بگذاریم سادات یزدی؟ من مرضیه‌السادات برومند یزدی هستم. نصف اسمم افتاد، کارگردان شد سادات یزدی.
تعداد بازدید : 38

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین