پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
روزنامه خراسان نوشت: مخاطب ۱۰ درصدی برای اغلب سریال‌های تلویزیون، نشان‌دهنده قرار گرفتن سریال‌های ماه‌های اخیر سیما، در مرز بحران است؛ بحرانی که ممکن است با روگردانی مخاطب از آنتن شبانه سیما، به سوختن سریال‌های بعدی (که چه بسا بهتر باشند) منجر شود. جالب این که ساترا (صداوسیما) در همین حال، در حال انجام اقداماتی برای پیچیدن نسخه سریال‌های خانگی است که ممکن است تا تعطیلی کامل آن‌ها ادامه یابد.
شعار سال: روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نظرسنجی صداوسیما، «عصر جدید ۳» در خرداد ماه ۱۴۰۱ با جلب ۴۴.۴ درصد مخاطب، پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون است و «خندوانه» با ۳۹.۲ درصد بیننده، دومین برنامه پرمخاطب.

این در حالی است که در ماه رمضان، در نتایج قطره‌چکانی که از نظرسنجی برنامه‌های رمضانی منتشر شد، «عصر جدید» با ۴۸.۸ درصد پربیننده‌ترین و «خندوانه» با ۳۰.۱ درصد دومین برنامه پربیننده تلویزیون معرفی شدند؛ بنابراین «عصر جدید» در روز‌های پایانی فصل سوم، افت بیننده را تجربه کرده و «خندوانه» افزایش قابل توجه مخاطب را.

رتبه سوم نظرسنجی اخیر را «دورهمی» مهران مدیری با ۲۸.۸ درصد مخاطب در اختیار دارد که با فاصله بیش از ۱۰ درصدی با رقیب همیشگی‌اش «خندوانه» نشان می‌دهد از آن عقب افتاده است. چهارمین برنامه پربیننده تلویزیون هم «مستند حیات وحش» شبکه مستند است که ۲۵.۷ درصد مخاطب جلب کرده است؛ بنابراین هیچ برنامه تلویزیونی به مرز ۵۰ درصد مخاطب نرسیده که نشان از ضعف نسبی تلویزیون در این روز‌ها دارد. نکته مهم دیگر آن که از آمار مخاطب برنامه‌های دیگری، چون «دستپخت»، «سلام صبح بخیر»، «به خانه برمی‌گردیم»، «در انتهای الوند»، «فوتبال برتر»، «شوتبال»، «مسابقه ایران»، «بدون توقف» و... خبری نیست.

فاجعه در سریال‌ها
نکته غم‌انگیز میزان مخاطب سریال‌های سیماست. در حالی که تا یکی، دو سال پیش، سریال‌های معمول تلویزیون (نه ضعیف و نه پرمخاطب) بین ۲۰ تا ۳۵ درصد مخاطب داشتند و رقم ۱۵ درصدی بیننده برای هر سریال، رقم پایینی محسوب می‌شد، اما در نظرسنجی اخیر سریال‌ها که متعلق به نیمه اول تیرماه ۱۴۰۱ است، «مستوران» شبکه یک با ۱۵.۴ درصد بیننده، به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال این روز‌های تلویزیون معرفی شده است! این در حالی است که وضعیت بقیه سریال‌ها، به مراتب بدتر است. «تازه وارد» شبکه سه با ۱۰.۴ درصد بیننده دوم شده، «وضعیت زرد ۲» شبکه دو با ۹.۸ درصد سوم شده، «آقای قاضی» شبکه دو با ۹.۶ درصد به رتبه چهارم رسیده و «داستان یک شهر» شبکه پنج با ۳.۵ درصد بیننده پس از این‌ها قرار گرفته است. سریال خارجی «آغاز» شبکه چهار نیز با ۱.۲ درصد بیننده در انتهاست. مخاطب ۱۰ درصدی برای اغلب سریال‌های تلویزیون، نشان‌دهنده قرار گرفتن سریال‌های ماه‌های اخیر سیما، در مرز بحران است؛ بحرانی که ممکن است با روگردانی مخاطب از آنتن شبانه سیما، به سوختن سریال‌های بعدی (که چه بسا بهتر باشند) منجر شود. جالب این که ساترا (صداوسیما) در همین حال، در حال انجام اقداماتی برای پیچیدن نسخه سریال‌های خانگی است که ممکن است تا تعطیلی کامل آن‌ها ادامه یابد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۵۹۶۹، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
برنامه های تلویزیونی دیگه جذابیت گذشته رو ندارن و به همین علت هست که مردم به سمت فیلیمو و نماوا و .... میرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
0
0
دوران نذر روغن ریخته برای امامزاده،سپری شده

احمد پورنجاتى

بالاخره "مهران مدیری" هم پیام همدردی داد و گفت: حال مان خوب نیست و خشونت چیز بدی ست. تا اینجای قضیه: آفرین. هنرمند باید کنار مردم باشد. حتی اگر در برهه هایی دو دَرِه کرده باشد.

اما این که با آن لحن خیلی محکم و انقلابی تاکید کرد که راضی نیست حتی یک فریم از او در تلویزیون پخش شود به ویژه که برنامه ی "دورهمی" آماده ی پخش است، کمی تا قسمتی ذهن آدم را می برد به سوی"مرد هزار چهره"؛

مهران جان!
اگر زنده یاد "استاد شجریان" در همراهی با مطالبات به حق ملت، به صدا و سیما‌اخطار داد که :اجازه ی پخش آثار او را ندارد، از حقوق مادی و معنوی متعلق به خودش مایه می گذاشت.اما شما که برای تک تک فریم های برنامه هایت دریافت های میلیونی و در مجموع، میلیاردی گرفته و میل کرده ای، اگر به واقع و صادقانه قصد همدلی با ملت معترض را داری، پول ها را، بریز به حساب ملت. هزار راه دارد. نگفتم برگردان به سیما.
حاضری آیا؟

دوران نذر روغن ریخته برای امامزاده،سپری شده؛
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین