پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۱۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
سازمان بورس می‌تواند با برون‌سپاری برخی وظایف همچون اعطای مجوزها، بار خود را سبک‌تر کند. به عنوان مثال، با اینکه نسبت به دوره‌های گذشته هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ مبلغ ریالی، هزینه‌های پرسنلی افزایش پیدا کردند، اما شاهدیم که کارایی و انتظاری که از آن‌ها می‌رود، به طور کامل برآورده نمی‌شود.
شعار سال: سازمان بورس، نماد شفافیت در بازار سهام است و انتشار صورت‌های مالی آن نیز نشان‌دهنده شفافیت خود سازمان بورس است و طبیعتا انتظار می‌رود این گزارش‌ها به بهترین نحو و با دقت کامل تهیه و منتشر شود.

نکته مهم در صورت‌های مالی سازمان این است که کماکان سازمان بورس متولی انجام کلیه امور اجرایی، نظارتی و قانونگذاری است و در حقیقت مانند قوه قضاییه، مجریه و مقننه در حال انجام فعالیت است در حالی که می‌تواند با برون‌سپاری برخی وظایف همچون اعطای مجوزها، بار خود را سبک‌تر کند.

به عنوان مثال، با اینکه نسبت به دوره‌های گذشته هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ مبلغ ریالی، هزینه‌های پرسنلی افزایش پیدا کردند، اما شاهدیم که کارایی و انتظاری که از آن‌ها می‌رود، به طور کامل برآورده نمی‌شود.

علت هم این است که سازمان می‌خواهد کلیه امور را بدون توجه به لزوم برون‌سپاری بخشی از آن‌ها انجام دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا سازمان چابکی لازم را نداشته باشد. در نتیجه این امر باعث نارضایتی اغلب مدیران و ناشران خواهد شد. به نظر می‌رسد کماکان به آن نقطه از بلوغ که بخش عمده‌ای از این کار‌ها را برون‌سپاری کنیم، نرسیده‌ایم.

فردین آقابزرگی 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۴۵۶۴۷۰، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین