پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
عبدالله توکلی‌لاهیجانی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت دانش بنیان شدن در صنعت خودرو هدفگذاری شده و در شرایط حاضر یک گذار پلتفرمی طراحی گردیده تا بر اساس آن به سمت تیراژ و مقیاس اقتصادی تولید حرکت کنیم. در حال حاضر چهار پلتفرم کلیدی برای این کار تعریف شده است. لازم به توضیح است که بعد از برگزاری نمایشگاه خودرو ، برخی از مشکلات پلتفرم های جدید با تاکید بر تولیدات سایپا از دیدگاه مردم دور نمانده است.
شعار سال: «عبدالله توکلی‌لاهیجانی»مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو با حضور سخنگوی دولت افزود: از سال ۹۶ و پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه، صنعت خودروسازی دچار افت ناگهانی در تیراژ شد، به طوری که ابتدا به نصف رسید و در ادامه نیمی از خودرو‌های تولیدی به صورت ناقص تولید می‌شد. این مسائل در عمل بازار را دچار افت در عرضه و افزایش تقاضا کرد و شکافی ایجاد شد که به نابسامانی بازار انجامید.

در مواجهه با این وضعیت یک برنامه در سه فاز و مرحله طراحی شد که مرحله نخست آن، تثبیت جریان تولید بود که تاکنون دستاورد‌های خوبی نیز حاصل شده است. از ابتدای امسال تا نوزدهم مرداد ماه ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده است، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال فقط ۷۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود. همچنین میزان تعهدات معوق خودرو سازان به کمتر از ۱۰‌هزار دستگاه کاهش یافته و میزان خودرو‌های ناقص در کف پارکینگ‌ها نیز کمتر از ۱۲ هزار دستگاه است؛ این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۷۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌ها وجود داشت؛ بر این اساس ثباتی در جریان تولید اتفاق افتاده است.

این مقام مسوول گفت: از سال ۹۷ تا کنون صنعت خودروی کشور دچار آفت مزمن تولید خودرو‌های ناقص و شکنندگی جریان تولید شده بود که امسال با افزایش قریب به ۳۰۰ درصدی تولید خودرو‌های کامل، پس از بیش از سه سال جریان عبور مستقیم خودرو‌ها ایجاد شد و برخی از محصولات خودروسازان از قرعه‌کشی خارج شد. وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در سایپا الان قریب به اتفاق محصولات در طرح‌های خارج از قرعه کشی عرضه می‌شود و این‌ها دستاورد‌های امیدبخشی در حوزه خودروی کشور است.

توکلی لاهیجانی تصریح کرد: پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت دانش بنیان شدن در صنعت خودرو بعنوان دومین مرحله فعالیتی ، هدفگذاری شده و اکنون یک گذار پلتفرمی طراحی شده است تا بر اساس آن به سمت تیراژ اقتصادی و مقیاس اقتصادی تولید حرکت کنیم.در حال حاضر، چهار پلتفرم کلیدی تعریف شده که در نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو از آن‌ها بیشتر خواهیم شنید و روز‌های نوید بخشی در صنعت خودرو کشور در پیش رو خواهیم داشت. مطابق چشم انداز ۱۴۰۴ قرار است جزو ۱۰ کشور برتر خودرویی جهان در آن سال باشیم و بر اساس آن لازم است با پلتفرم‌های موجود به هم‌افزایی بپردازیم و در مرحله سوم، به گشایش و گسترش بازار‌های صادراتی فکر خواهیم کرد.
تعداد بازدید : 2
«ریرا» محصول جدید ایران‌خودرو
 
تعداد بازدید : 2
خودرو عجیب سایپا ، نصف ساینا S نصف تیبا ۲
 
در خاتمه این مراسم با حضور "علی بهادری جهرمی" سخنگوی دولت از پوستر نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. این نمایشگاه از سوم تا هفتم شهریور ماه در محیطی به وسعت ۱۴ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 4
ایرادات برخی از خودروهای داخلی نمایش داده در نمایشگاه از دیدگاه بازدیدکنندگان
توضیحات تکمیلی(اضافه شده بر خبر بعد از برپایی نمایشگاه)
 
ادعای هدفگذاری سه مرحله ای و پوست اندازی پلتفرمی بعنوان دومین گام تحولی در صنعت خودروی ایران
 
تعداد بازدید : 5
 
ایرادات ام 44 سیتروئن سایپا نمایش داده در نمایشگاه از دیدگاه بازدیدکنندگان
توضیحات تکمیلی(اضافه شده بر خبر بعد از برپایی نمایشگاه)
 
باید پرسید که  آقای «عبدالله توکلی‌لاهیجانی»مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت کجا تشریف دارند که پاسخگو باشند؟!

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت ، صنعت خودروی ایران ، عبدالله توکلی‌لاهیجانی ، برنامه تحولی صنعت خودرو ، تولید خودرو‌های ناقص ، عبدالله توکلی‌لاهیجانی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت ، برنامه سه مرحله ای تثبیت جریان تولید گذار پلتفرمی و دانش نبنیان شدن و گسترش بازارهای صادراتی خودرو ، تثبت جریان تولید در خودرو با افزایش تولید و کاهش خودروهای ناقص ، چهار پلتفرم تحول زا در صنعت خودرو ، دانش بنیان کردن و اندیشیدن درباره بازارهای خارجی صادرات خودرو ، نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو ، رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو ، ریرا ایران خودرو ، پلتفورم جدید خودروسازها ، پلتفرم جدید خودرو ، ریرا چنده ، مشخصات ریرا ایران خودرو ، خودرو عجیب سایپا نصف ساینا S نصف تیبا ۲ ، ری را ، مدل دستی و اتومات ری را ، قیمت ری را ، از ری را چه می دانیم ، کراس اوور ری را ، ری را پژو-سیتروئن ، مشخصات فنی ری را ، تولید انبوه ری را ، مشکلات پلتفورم های جدید خودروسازهای داخلی ، ام 44 ستروئین سایپا ، ایرادات ام 44 ستروئن سایپا ، ام 44 ستروئین سایپا در نمایشگاه
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
ما می گیم خر نمی خوایم پالون خر عضو می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
طفلکی ها نمی دونستند مردم اطلاعات تخصصی تا این اندازه دارند غافلگیر شدتد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین