پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۲۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وظیفه وزارت علوم این نیست که مراکز فروش پایان‌نامه و مقاله را در سطح شهر پیگیری کند، گفت: در دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم، این تخلفات بسیار نادر است و چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.
شعار سال: محمدعلی زلفی‌گل درباره معضل مقاله، پایان‌نامه‌فروشی و اقدامات انجام‌شده در این زمینه، گفت: در هر دانشگاهی، کمیته اخلاق در پژوهش وجود دارد. اگر مواردی گزارش شود، در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد و حکم صادر می‌شود.

وی افزود: معاونت حقوقی وزارت علوم مواردی را که گزارش شده، پیگیری کرده است.

وزیر علوم در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه کمیته‌های اخلاق در پژوهش تنها در صورت دریافت گزارش، موارد تخلف را پیگیری می‌کنند، آیا نیازی به پیگیری فعال‌تر تخلفات وجود ندارد؟ توضیح داد: وظیفه وزارت علوم این نیست که در شهر بگردد و این کار را انجام دهد؛ وظیفه وزارت علوم پیگیری موارد گزارش شده است.

زلفی‌گل در واکنش به این پرسش که «آیا فراوان بودن مراکز فروش مقاله و پایان‌نامه، نشان دهنده وجود تقاضا برای این موارد نیست؟» گفت: در دانشگاه‌های وزارت علوم، این موضوع بسیار نادر است و چنین اتفاقاتی نمی‌افتد، اما اگر مواردی هم باشد و گزارش شود، دفتر حقوقی وزارت علوم و دانشگاه این موضوع را پیگیری و برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت علوم این نیست که این مراکز در سطح شهر را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند.

وزیر علوم درخصوص آئین‌نامه‌های موجود برای مقابله با این معضل گفت: آئین‌نامه‌های قبلی وجود دارند و در صورتی که قرار باشد امتیاز یا پایه تشویقی به افراد داده شود، اگر تخلفی محرز شود، این امتیازات شامل حال آن افراد نمی‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۹۶۱۹۴، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
پیگیری هاتون از تخلفات به نتیجه رسیده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین